گزارش کارآموزی فن آوری‌ های نوین سازمان در دانش آموزی استان گلستان

تعداد صفحات: 17 فرمت فایل: word کد فایل: 3994
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی
قیمت قدیم:۱۸,۰۰۰ تومان
قیمت: ۱۰,۸۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه گزارش کارآموزی فن آوری‌ های نوین سازمان در دانش آموزی استان گلستان

    مقدمه و تشکر

    دنیای امروز، دنیای تغییر و تحولات سریع اجتماعی و علمی است. دنیایی است که حرکت کردن در آن نیاز به داشتن اندیشه های فرافکن قوی، قدرت تجزیه و تحلیل، آینده نگری، برنامه ریزی و نهایتاً هدفدار بودن است. امروز دیگر اندیشه های کند سنتی و مدیریت سنتی و حال نگری در افراد، آنها را از ادامه حرکت با چرخه های جامعه باز می دارد.

    در قالب این مستندات قصد دارم تا تجربیات و فعالیت های خود را در این مدت کوتاه جهت ارائه به دانشگاه به رشته تحریر در آورم.امیدوارم که در این امر مهم بتوانم موفق باشم. در اینجا جا دارد از زحمات مسئوولان سازمان دانش آموزی بخصوص از سرپرست کارآموزی که کارشناس کانونها را بر عهده داشتند وهمچنین از استاد کارآموز خود جناب آقای مهندس برومند که نه فقط در طول این دوره کارآموزی بلکه در تمام دوران تحصیلیم در دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان مطالب بسیاری از وی آموختم تشکر و قدر دانی نمایم دان شاءالله که آنان از من به عنوان یک دانشجو راضی باشند. 

    فصل اول: ضرورت و فلسفه تشکیل سازمان دانش آموزی

    در این فصل ضرورت و فلسفه سازمان از ابعاد مختلف مورد بررسی قرار گرفته است:

    الف) در اصل سوم و نوزدهم قانون اساسی مبنی بر موظف بودن دولت جمهوری  اسلامی ایران برای مشارکت عامه در تعیین سرنوشت فرهنگی ، اجتماعی ، سیاسی و اقتصادی مردم از هر قوم و قبیله ای که باشند تأ کید شده است لذا نسل نوجوان و جوان که از مهمترین و حساسترین آحاد مردم هستند .لزوم ایجاد بستر مناسب برای مشارکت آنان به طریق مختلف از وظایف مهم نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

    ب) از ابتدای پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) بیانگزار این حرکت همواره بر توجه و استفاده و بکارگیری اقشار مختلف جامعه در اداره امور تأ کید داشتند.

    ج) مقام معظم رهبری نیز بارها در فرمایشات خود بر رسیدگی به امور جوانان و نوجوانان تأ کید داشته اند در سال 1366 ایشان در پیامی خطاب به مجمع رسیدگی به امور جوانان فرمودند: نقش عظیم جوانان و نوجوانان پسر و دختر نه تنها در جامعه انقلابی ما بلکه در کل جامعه بشری با محاسبه آینده و مسئولیتهای بالقوه و در کنار مسئولیتهای بالفعل این قشر عضیم نمودار می گردد و از این روست که نادیده گرفتن مسئولیت اجتماعی ، سیاسی و فرهنگی نسل نوپا و کودک انگاشتن آنان حتی در سنین بالای بلوغ بصورت آفت اجتماعی پدیدار می شود و این مجمع باید در دگرگون سازی آن و ایجاد ذهنیت واقع گرایانه نسبت به این نسل برومند طرحی نو و اساسی در اندازد.

    در جای دیگر از این پیام خطاب به بزرگسالان می فرمایند: که پدران و مادران و مربیان و معلمان و استادان باید بدانند که تعلیم و تربیت این نسل نه در تعلیم و تربیت رسمی منحصر و نه از تعلیم و تربیت عمومی جداست. زیرا که این دو با هم پیوسته و وابسته اند و نسل نوپا شریک طبیعی کلیه فعالیتها سیاسی ، اجتماعی،اقتصادی و فرهنگی نسل پیشین است.

    د)دیدگاه جناب آقای مددی-ریاست محترم سازمان دانش آموزی-نسبت به پرکردن اوقات فراقت صاحب نظران معتقدند اوقات فراقت یکی از مهمترین عوامل و بستر خلاقیت و ابتکار و نوآوری در دانش آموزان است. کسب تجارت علمی یکی از دستاوردهای مهم اوقات و کسب این تجارب برای نوجوانان یکی از امور ضروری و حیات بخش است.نوعآ در چارچوب مدارس کسب این نوع تجارب کمتر اتفاق می افتد.

    یادگیری اجتماعی برای زندگی اجتماعی مورد نیاز است و بدون دارا بودن مهارتهای زندگی امروزه موفقیت ها در سطح جامعه کاهش پیدا می کند و یکی از رموز موفقیت افراد دارا بودن اجتماعی است. لذا اوقات فراقت را بخصوص تابستان را فرصت مناسب و ارزشمندی برای تقویت این مهم تلقی می کنیم.

    مشکلاتی که ما در کشور داریم در مورد اوقات فراغت باعث می شود که نتوانیم به نحو مطلوب و شایسته از این فرصت استفاده کنیم.نگاه به اوقات فراقت با جنبه های هزینه ای بودن آن نه سرمایه گذاری کردن موجب شده است که در طول چند سال گذشته سرمایه گذاری های لازم انجام نشود.

  • فهرست و منابع گزارش کارآموزی فن آوری‌ های نوین سازمان در دانش آموزی استان گلستان

    فهرست:

    فصل اول: ضرورت و فلسفه تشکیل سازمان دانش آموزی.. 1

    فصل دوم: تاریخچه تشکیل سازمان.. 3

    تاریخچه تصویب اساسنامه سازمان دانش آموزی.. 3

    فصل سوم: آشنایی با اساسنامه سازمان دانش آموزی.. 5

    اهداف سازمان دانش آموزی.. 6

    وظایف سازمان دانش آموزی.. 6

    ویژگی های سازمان از زوایا و ابعاد مختلف... 8

    آشنایی با محیط کاری در اداره سازمان دانش آموزی.. 10

     

     

    منبع:

    ندارد

دانلود کارآموزی گزارش کارآموزی فن آوری‌ های نوین سازمان در دانش آموزی استان گلستان, گزارش کارآموزی گزارش کارآموزی فن آوری‌ های نوین سازمان در دانش آموزی استان گلستان, پروژه کارآموزی گزارش کارآموزی فن آوری‌ های نوین سازمان در دانش آموزی استان گلستان, دانلود کارورزی گزارش کارآموزی فن آوری‌ های نوین سازمان در دانش آموزی استان گلستان, گزارش کارورزی گزارش کارآموزی فن آوری‌ های نوین سازمان در دانش آموزی استان گلستان, پروژه کارورزی گزارش کارآموزی فن آوری‌ های نوین سازمان در دانش آموزی استان گلستان, کارآموزی در مورد گزارش کارآموزی فن آوری‌ های نوین سازمان در دانش آموزی استان گلستان, کارورزی در مورد گزارش کارآموزی فن آوری‌ های نوین سازمان در دانش آموزی استان گلستان, نمونه گزارش کارآموزی درباره گزارش کارآموزی فن آوری‌ های نوین سازمان در دانش آموزی استان گلستان, گزارش کار در مورد گزارش کارآموزی فن آوری‌ های نوین سازمان در دانش آموزی استان گلستان
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت