گزارش کارآموزی نمایندگی فرهنگ و هنر در شهرستان خمین

تعداد صفحات: 85 فرمت فایل: word کد فایل: 4016
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: علوم اجتماعی و جامعه شناسی
قیمت قدیم:۲۲,۰۰۰ تومان
قیمت: ۱۶,۸۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه گزارش کارآموزی نمایندگی فرهنگ و هنر در شهرستان خمین

    فصل اول :

    آشنایی با مکان کارآموزی

    تاریخچه

    در سال 1356 مجوز تاسیس نمایندگی فرهنگ و هنر به شهرستان خمین داده می شود و در محل کتابخانه عمومی شهرستان واقع در میدان مدرس آغاز به کار می کند. در سال 1368 نمایندگی تبدیل به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی می شود و پس از چند مورد جابجایی در ساختمان های استیجاری واقع در میدان مدرس، خیابان امام، میدان عاشورا، خیابان آیت الله سعیدی در سال 1372 با تاسیس کتابخانه عمومی شهید بهشتی واقع در پارک شهید بهشتی به آنجا نقل مکان می کند. و تا سال 1381 با تاسیس مجتمع فرهنگی و هنری کوثر واقع در بلوار بهشتی کوی قائم جنب پارک مجتمع اداری در آنجا استقرار می یابد و هم اکنون در همین مکان مستقر می باشد.

    اهداف و وظایف

    وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با هدف ایجاد محیط مساعد برای اشاعه ارزش های اسلامی و رشد فضایل اخلاقی بر اساس ایمان و تقوا و مبارزه با کلیه مظاهر فساد و تباهی و نفوذ فرهنگی اجانب و بالا بردن سطح آگاهیهای عمومی در همه زمینه های فرهنگی و هنری و احیاء و معرفی فرهنگ اسلام و انقلاب اسلامی و نیز میراث تمدن اسلامی و اقدام در جهت شناساندن پیشرفت های جمهوری اسلامی به جهانیان و برقراری روابط برادرانه و گسترش مبادله فرهنگی بر اساس معیارهای اسلام با همه مسلمانان و مستضعفان جهان در واقع به مثابه مهم ترین تشکیلات دولت جمهوری اسلامی در عرصه فعالیت های فرهنگی و به طور کلی حیات معنوی جامعه ایران در دوران حساس شکوفایی و بالندگی ارزشها و تعالیم اسلامی است. مروری بر وظایف اساسی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز بر رسالت عظیم این نهاد دولتی در تعیین سیاست های فرهنگی و هنری و ارشادی مهر تایید می نهد و نشان می دهد که برنامه ها و فعالیتهای این وزارتخانه با تاثیر گسترده  و عمیقی که به طور مستقیم و یا غیر مستقیم در حیات معنوی جامعه بر جا می گذارد تا چه حد فراگیر و بنابراین مستلزم دقت و تامل کافی است.

    برای آشنایی بیشتر با وظایف و فعالیت های فرهنگ و ارشاد اسلامی و آگاهی از جهت حرکت کلی این نهاد اهم وظایف آن را از نظر می گذرانیم.

    - کوشش در شناساندن انقلاب اسلامی و رشد آگاهیها و هنر و فرهنگ اسلامی مردم منطقه از طریق کمک به ایجاد و توسعه کتابخانه ها و مراکز و انجمن های هنری و فیلمسازی و برگزاری اجتماعات، نمایشگاه ها و نمایش فیلمهای فرهنگی و مستند و آموزشی.

    - ایجاد هماهنگی و نظارت بر اجرای طرحها و برنامه های فرهنگی و انتشاراتی و تبلیغاتی در حوزه فعالیت اداره.

    - فراهم آوردن امکانات لازم جهت رشد و شکوفایی استعدادهای هنری و اجرای مسابقات و جشنواره ها برابر خط مشی ها و دستورالعملهای ابلاغی از مرکز استان.

    - نظارت بر حفظ و نگهداری آثار و بناهای تاریخی و رسیدگی به امور باستان شناسی و تشکیل شورای حفاظت در صورت وجود ابنیه تاریخی در حوزه واحد.

    - نظارت بر امور مربوط به ایرانگردی و جهانگردی در سطح شهرستان.

    - نظارت بر امر جمع آوری آمار و اطلاعات و ارسال گزارشات لازم به اداره کل.

    - تهیه و تنظیم بودجه واحد تحت سرپرستی ..

    - انجام کلیه امور اداری و مالی واحد تحت سرپرستی با توجه به قوانین و مقررات و اختیارات تفویض شده.

    - نظارت بر حسن اجرای وظایف محوله توسط عوامل تحت نظارت.

    - انجام سایر امور محوله از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان.

    وضعیت نیروی انسانی

    بر اساس چارت مصوب سازمانی برای اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خمین 8 پست سازمانی پیش بینی شده است. و در حال حاضر فقط پست رئیس اداره، کارشناس فرهنگی و مطبوعات و متصدی امور دفتری و بایگانی  فعال می باشد و مابقی پست ها بلاتصدی هستند. در سال 1386 اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی چارت جدیدی را به وزارت متبوع پیشنهاد کرده است که عبارتند از : رئیس، معاون و مسئول امور عمومی، حسابدار و جمعدار، متصدی امور دفتری و بایگانی، کارشناس امور فرهنگی، کارشناس امور هنری، کارشناس امور سینمایی و سمعی و بصری، کارشناس امور مطبوعاتی و تبلیغاتی، کارشناس موسیقی، کارشناس امور پژوهش، کاردان روابط عمومی و نگهبان.

    امور اداری

    با توجه به نقش مهمی که اسناد و مدارک برای حفظ حیات فرهنگی، علمی، تاریخی جامعه دارند اهمیت مدیریت اسناد ، مدارک و بایگانی تا حدود زیادی مشخص می گردد. بدون تردید در هر سازمان نگهداری و بهره برداری از اسناد و مدارک بسته به استقرار نظام صحیح و تنظیم اسناد بویژه اجرای دقیق آن دارد. واحد امور اداری توسط یک نفر پرسنل زن با 13 سال سابقه و یک دوره آموزش کوتاه مدت امور اداری با مدرک کاردانی کتابداری اداره می شود. و مسئولیت تایپ، ثبت و بایگانی مکاتبات را به عهده دارد.

    جمعدار و امین اموال

    با توجه به کمبود نیروی انسانی یک نفر پرسنل مرد از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان محلات به صورت پاره وقت با ابلاغ انشایی مسئولیت جمعداری و امین اموال را به عهده دارد. و کار ثبت و ضبط اموال اداری را انجام می دهد.

    کمیسیون پژوهشی

    کمیسیون پژوهشی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خمین به عنوان زیر مجموعه شورای پژوهشی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی، ایجاد انگیزه، تدبیر، تامل و پژوهش را در ابعاد مختلف فرهنگی در برنامه های خود مورد توجه دارد.

    این کمیسیون با ترکیبی از مسئول محترم اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان ریاست کمیسیون و 1 نفر مشاور پژوهشی و 1 نفر دبیر کمیسیون و 4 نفر کارشناس تحقیقات با اهداف زیر تشکیل گردیده است:

    1. شناخت امکانات، قابلیت ها، تنگناها و تحلیل وضع شرایط فرهنگی به منظور حل مسائل و مشکلات و بهره برداری از آن در برنامه ریزیهای توسعه فرهنگی، اجتماعی.

    2. سازماندهی، هدایت و هماهنگی امور پژوهشی و حمایت از پژوهشگران در چهارچوب وظایف و نیازهای پژوهشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی.

    3. اعتلای پژوهش های فرهنگی، هنری و تعمیم فرهنگ پژوهش در شهرستان خمین.

    4. کاربردی کردن پژوهش ها به منظور بهره گیری از نتایج و یافته های پژوهشی در برنامه ریزی های فرهنگی و هنری در سطوح مختلف منطقه ای و ملی و ارتقاء اصلاح فرهنگ عمومی.

    کمیسیون پژوهشی در سال 1374 تاسیس گردیده که از آن زمان تا کنون 25 طرح پژوهشی به کمیسیون ارائه گردیده و پس از بحث و بررسی از میان آنها 15 طرح مورد تصویب قرار گرفته و اجرای اکثر آنها به پایان رسیده است. همچنین تعداد زیادی پایان نامه در مقاطع فوق لیسانس مورد حمایت مادی و معنوی قرار گرفته است.

    این کمیسیون به منظور حمایت از محققان و ایجاد زمینه مناسب برای رشد و ارتقای پژوهش های فرهنگی و هنری و تشویق دانشجویان به انجام پژوهش در زمینه های فرهنگی و هنری، پایان نامه های دانشجویی را براساس ضوابط و مقررات موجود مورد حمایت قرار می دهد و از کلیه اساتید محترم، محققان، صاحبنظران و دانشجویان عزیز و کلیه علاقمندان پژوهشی دعوت می نماید که در صورت تمایل با این کمیسیون همکاری نمایند.

    کارشناس فرهنگی و هنری

    واحد امور فرهنگی در اجرای اصول سیاست فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و به منظور اعتلا و ارتقاء سطح فرهنگ عمومی جامعه، گسترش اخلاق و ارزشهای اسلامی و ایرانی ، بزرگداشت مفاخر ، حفظ میراث و متون ارزشمند فرهنگی، گسترش فرهنگ اسلام و انقلاب اسلامی در سایر کشورها و نیز مبادله فرهنگی با آنان با توجه به سیاست ها و خط مشی ها نسبت به ایفای وظایف خود در گسترش دادن فرهنگ مکتوب و رونق بخشیدن به امر کتاب  و کتابخوانی اقدام می نماید.

    و در بخش هنری در زمینه ی هنرهای تجسمی ، خوشنویسی، شعر و ادب، نمایش فعالیت می کند و سیاستگذاری و نظارت و هدایت و حمایت از دست اندرکاران این امر را به عهده دارد.

    در حال حاضر پست کارشناس فرهنگی و هنری توسط یک نفر پرسنل مرد با مدرک کارشناسی الهیات و معارف اسلامی با 11 سال سابقه فعالیت و گذراندن دوره های آموزش ضمن خدمت در حوزه های فرهنگی، هنری، سمعی و بصری و پژوهش اداره می شود. 

    انجمن های تحت پوشش اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خمین

    انجمن نمایش

    تئاتر چون هر عامل ارتباطی دیگر با تغییرات محیط و شرایط گوناگون اجتماعی، متحول ود گرگون می شودو بر اسس آنچه هنرمند با آن رویاروست، شیوه بیان رویکرد فرهنگی آن نیز تغییر می کند. تئاتر عنصری فرهنگی است که اگر دستمایه مردم اهل باشد و مبتنی بر شرایط ویژه اجتماعی خاستگاهش بی شک تاثیر گذارترین و زنده ترین هنر جهان به شمار می رود.

    بنابراین، تئاتر بخش مهمی از فرهنگ هر جامعه ای است و حرکت، تجلی و رشد و توسعه فرهنگ را بر دوش دارد و به همین دلیل برنامه ریزی در این زمینه باید هدف دار و متکی بر سیاست های اصولی و دراز مدت صورت گیرد. متاسفانه در سال های اخیر به دلایل متعدد به طرق گوناگون در چگونگی این حرکت و عمل فرهنگی کوتاهی هایی صورت گرفت. هنرهایی که قبل از انقلاب وارد میهن ما شد به طور طبیعی بر پایه ای غیر اسلامی بنیان نهاده شد و در جهت مغایر و حتی غیر اسلامی بنا گشت و در جهت مغیر و حتی متضاد با مفاهیم اسلامی رشد کرد ولی با نابودی و اضمحلال نظام ستم شاهی و حاکمیت ارزشهای اسلام ناب محمدی ، زمینه رشد هنر و جهت گیری درست و سالم آن را فراهم ساخت و هنر باطل بی پشتوانه گردید و هنر حق عرصه جولان و شکوفایی یافت.

    با اینکه انجمن نمایش خود را متولی اعتلاء و توسعه هنر تئاتر و از آن توسعه ی فرهنگ در راستای اصول و ضوابط جمهوری اسلامی می داند اما علیرغم این، متاسفانه امروزه تئاتر کشور بویژه شهرستان دچار نقصان است که به جرات می توان گفت چرا نامی از تئاتر جز در جشنواره باقی نمانده است.

    انجمن نمایش شهرستان خمین تاریخچه ای طولانی دارد که قبل و بعد از انقلاب با همت و فعالیت هنرمندان کم توقع و پرشور و شعور شهرستان تاسیس گردیده است اما بطور رسمی در سال 1369، مرکز هنرهای نمایشی مجوز این انجمن را صادر نموده است. این انجمن در حال حاضر 50 عضو فعال (و 50 عضو نیمه فعال) دارد، که در قالب 4 گروه نمایشی در سطح شهر بصورت مداوم جهت اجرای نمایش و شرکت در همایش ها  و جشنواره های منطقه ای و استانی و کشوری فعالیت دارند و در همین راستا نیز افتخاراتی را کسب نموده اند. با توجه به گرایش نسل جوان به هنر و هنر نمایش و تاثیرات شگرف آن در افکار و روحیه ها، اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی با جهت دادن به این عامل مهم و فراگیر و سعی در شکوفا نمودن استعدادهای بالقوه ی هنرمندان جوان در جهت نیل به اهداف مقدس جمهوری اسلامی، دو رشته است. و همچنین گروههای خود را جهت شرکت در جشنواره های استانی و کشوری حمایت می نماید. و کلاسهای آموزشی نیز در زمینه های بازیگری ، کارگردانی و نمایش عروسکی ویژه ی خواهران و برادران برگزار می نماید.

  • فهرست و منابع گزارش کارآموزی نمایندگی فرهنگ و هنر در شهرستان خمین

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

دانلود کارآموزی گزارش کارآموزی نمایندگی فرهنگ و هنر در شهرستان خمین , گزارش کارآموزی گزارش کارآموزی نمایندگی فرهنگ و هنر در شهرستان خمین , پروژه کارآموزی گزارش کارآموزی نمایندگی فرهنگ و هنر در شهرستان خمین , دانلود کارورزی گزارش کارآموزی نمایندگی فرهنگ و هنر در شهرستان خمین , گزارش کارورزی گزارش کارآموزی نمایندگی فرهنگ و هنر در شهرستان خمین , پروژه کارورزی گزارش کارآموزی نمایندگی فرهنگ و هنر در شهرستان خمین , کارآموزی در مورد گزارش کارآموزی نمایندگی فرهنگ و هنر در شهرستان خمین , کارورزی در مورد گزارش کارآموزی نمایندگی فرهنگ و هنر در شهرستان خمین , نمونه گزارش کارآموزی درباره گزارش کارآموزی نمایندگی فرهنگ و هنر در شهرستان خمین , گزارش کار در مورد گزارش کارآموزی نمایندگی فرهنگ و هنر در شهرستان خمین
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت