گزارش کارآموزی سیستم حسابداری در شرکت تعاونی عشایری شهید محمد موسوی

تعداد صفحات: 38 فرمت فایل: word کد فایل: 4035
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: حسابداری
قیمت قدیم:۲۲,۰۰۰ تومان
قیمت: ۱۴,۸۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه گزارش کارآموزی سیستم حسابداری در شرکت تعاونی عشایری شهید محمد موسوی

    فصل اول :

     کلیات

    تاریخچه فعالیت شرکت

    کلیات

    شرکت تعاونی عشایری شهید موسوی ایذه در تاریخ 1364 بصورت شرکت تعاونی تشکیل شده است و طی شماره ثبت 129 در اداره ثبت شرکتها واقع در شهرستان ایذه به ثبت رسیده است و مرکز اصلی شرکت در شهرستان ایذه نور آباد واقع است. که دارای مدیر عامل توسط هیئت مدیره (5 نفر اصلی و 2 نفر علی البدل) انتخاب می شود.

                در حال حاضر شرکت تعاونی عشایری شهید موسوی شهرستان ایذه که در سال 1364 دارای 10 نفر نیرو و 21 فروشنده می باشد.

    سیستم حسابداری شرکت تعاونی عشایری شهید موسوی ایذه به صورت دستی و کامپیوتری می باشد. که ابتدا ثبت های مربوط به حسابداری شرکت در دفاتر ثبت می گردد. و پایان ماه رویدادهای مالی بر اساس برنامه های حسابداری از پیش تعیین شده نوشته و ثبت می شود.

     

    فعالیت اصلی شرکت :

    فعالیت اصلی شرکت طبق ماده 5 اساسنامه (اهم) مشتمل بر موارد زیر است:

     الف: حفر چاه عمیق در زمین متعلق به شرکت جهت تامین آب کشاورزی و غیر کشاورزی گ

    ب: نگهداری و بهره برداری چاه و سایر تاسیسات متعلق به شرکت.

    پ: تحویل آب به اعضاء و دریافت آب بهاء مربوط با تصویب مجمع عمومی.

    ت: خرید و تهیه مواد و وسایل مورد نیاز اعضاء و همچنین تهیه وسایل و علوفه و خوراک طیور

    ث: انجام عملیات جمع آوری ، نگهداری، طبقه بندی، بسته بندی و حمل و نقل یا فروش محصول اعضاء

    ج: انجام خدمات بمنظور بهبود امور حرفه ای اعضاء مانند تهیه ماشین آلات کشاورزی ، مسکن توزیع نیروی برق و غیره

    چ: تهیه و اجرای برنامه مرتعداری.

    ح: تامین اعتبارات و وامهای مورد نیاز اعضاء

    وضعیت اشتغال

    متوسط تعداد کارکنان دائم و موقت شرکت به شرح زیر است:

                                                          سال 1384

    کارکنان دائم                                               5

    موقت                                                          5

                                                                      10

    دارای 21 فروشنده می باشد.

    مبنای تهیه صورت های مالی  صورتهای مالی اساساً بر مبنای بهای تمام شده تاریخی تهیه و در موارد مقتضی از ارزشهای جاری نیز استفاده شده است.

    خلاصه اهم رویه های حسابداری

    موجودی مواد و کالا

    موجودی مواد و کالا به اقل بهای تمام شده ارزشیابی میشود. بهای تمام شده موجودی با بکارگیری روشهای زیر تعیین می گردد.

                                                          روش مورد استفاده

    مواد و کالا                                      اولین صادره از اولین وارده

    قطعات و لوازم یدکی                        اولین صادره از اولین وارده

    سرمایه گذاریها

    سرمایه گذاریهای بلندمدت  به بهای تمام شده پس از کسر هر گونه ذخیره بابت کاهش دائمی در ارزش هر یک از سرمایه گذاریها ارزشیابی میشود. در آمد حاصل از سرمایه گذاریهای بلند مدت هنگام تحقیق (تصویب سود توسط شرکت سرمایه پذیر) شناسایی میشود.

     آن گونه از سرمایه گذاریهای سریع المعامله در بازار که به عنوان دارایی جاری طبقه بندی میشود به اقل بهای تمام شده و خالص ارزش فروش هر یک از سرمایه گذاریها ارزشیابی می شود.

    دارائیهای ثابت مشهود

     داراییهای ثابت مشهود بر مبنای بهای تمام شده در حسابها ثبت میشود.

    مخارج بهسازی و تعمیرات اساسی که باعث افزایش قابل ملاحظه در ظرفیت یا عمر مفید داراییهای ثابت یا بهبود اساسی در کیفیت بازدهی آنها میگردد. بعنوان مخارج سرمایه ای محسوب و طی عمر مفید باقیمانده داراییهای مربوط مستهلک میشود. هزینه های نگهداری و تعمیرات جزئی که به منظور حفظ یا ترمیم منافع اقتصادی مورد انتظار واحد تجاری از استاندارد عملکرد ارزیابی شده اولیه دارایی انجام میشود. هنگام وقوع بعنوان هزینه های جاری تلقی و بحساب سود و زیاندوره منظور میگردد.

    اهمیت :

     اهمیت وجود شرکت تعاونی عشایری بدان جهت است که برای عشایر و کشاورزان فعالیت بازرگانی و خدماتی انجام می دهد و با این کار خود عشایر و کشاورزان را حمایت می کند فعالیتهای که تعاونی عشایری برای عشایر و کشاورزان انجام می دهد عبارتند از توزیع آرد روستایی توزیع کالای کوپنی بین عشایر توزیع و خرید جو مازاد بر مصرف از روستائیان و کشاورزان و ... می باشد و عمده ترین و درآمدزاترین فعالیت شرکت تعاونی عشایری ایذه خرید جو و توزیع آرد و ارزاق عشایری می باشد..

    محدودیت ها :

    در طول دوره کارآموزی خوشبختانه مسئول امور مالی شرکت تعاونی عشایری شهید محمد موسوی ایذه آقای الیاس رفیعی با بنده همکاری خوبی داشتند و من از ایشان مطالب زیادی یاد گرفتم که بنده صمیمانه از ایشان و مدیر عامل محترم شرکت آقای مهندس علی مومنیو بقیه همکاران گرامیشان که در این مدت بنده را تحمل کرده اند. تشکر و قدردانی را می نمایم.

     

    فصل دوم :

    مبانی تئوری حسابداری

     

     

     

     

     

     

     

     

    تعریف حسابداری1

    حسابداری عبارت است از فن ثبت، طبقه بندی و تلخیص فعالیتهای مالی یک موسسه در قالب اعداد قابل سنجش به پول و تفسیر نتایج حاصله از بررسی این اعداد

    تعریف حسابداری از دیدگاه سنتی :

    حسابداری عبارت است از فن ثبت، طبقه بندی تلخیص و تهیه صوتهای مالی

    تعریف حسابداری از دیدگاه علمی 2:

    حسابداری یک سیستم اطلاعاتی است که یک سری داده های خام مثل روی دادهای مالی را به یک سری اطلاعات با ارزش و مفید تحت عنوان صورتهای عالی که قابل استفاده به منظور تصمیم گیری و سایر استفاده ها می باشند تبدیل می کند.

     

    تعریف سیستم حسابداری1

    سیستم حسابداری عبارت است از مجموعه ای از اجزاء به هم پیوسته در داخل یک موسسه که آثار مالی روی دادهای آن موسسه را به صورتها و گزارش های مالی تبدیل می کند.

     

    حسابداری صنعتی :

    محاسبه ی قیمت تمام شده ی یک واحد محصول یک کارخانه و یا مرحله ای از مراحل تولید کالای مذکور آنقدر هم که ممکنست در نظر نخست گمان رود ساده و آسان نیست به حسابداری صنعتی حسابداری مدیریت هم می گویند.

    حسابداری دولتی :

    بحث در سیستم حسابداری و نگاهداری حسابها و ثبت عملیات بنگاهها و سازمانهای دولتی غیرانتفاعی موضوع این رشته از حسابداری است و وظیفه ی اصلی حسابداری دولتی عبارت است از تهیه و تنظیم اطلاعات حسابداری مورد نیاز مربوط به فعالیتهای عالی و بازرگانی ادارات و بنگاه های دولت.

    حسابداری مالیاتی :

    معمولاً بزرگترین منبع درآمد دولت درآمد های مالیاتی و قسمت اعظم آن مالیات بر در آمد بازرگانان و شرکتهاست که وظیفه ی حسابداری مالیاتی محاسبه ی این مالیاتها می باشد و حسابدارانی که در این رشته تخصص دارند باید همواره از مقررات و قوانین و رویه های مالیاتی آگاهی کامل داشته باشند.

  • فهرست و منابع گزارش کارآموزی سیستم حسابداری در شرکت تعاونی عشایری شهید محمد موسوی

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

دانلود کارآموزی گزارش کارآموزی سیستم حسابداری در شرکت تعاونی عشایری شهید محمد موسوی, گزارش کارآموزی گزارش کارآموزی سیستم حسابداری در شرکت تعاونی عشایری شهید محمد موسوی, پروژه کارآموزی گزارش کارآموزی سیستم حسابداری در شرکت تعاونی عشایری شهید محمد موسوی, دانلود کارورزی گزارش کارآموزی سیستم حسابداری در شرکت تعاونی عشایری شهید محمد موسوی, گزارش کارورزی گزارش کارآموزی سیستم حسابداری در شرکت تعاونی عشایری شهید محمد موسوی, پروژه کارورزی گزارش کارآموزی سیستم حسابداری در شرکت تعاونی عشایری شهید محمد موسوی, کارآموزی در مورد گزارش کارآموزی سیستم حسابداری در شرکت تعاونی عشایری شهید محمد موسوی, کارورزی در مورد گزارش کارآموزی سیستم حسابداری در شرکت تعاونی عشایری شهید محمد موسوی, نمونه گزارش کارآموزی درباره گزارش کارآموزی سیستم حسابداری در شرکت تعاونی عشایری شهید محمد موسوی, گزارش کار در مورد گزارش کارآموزی سیستم حسابداری در شرکت تعاونی عشایری شهید محمد موسوی
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت