گزارش کارآموزی طراحی صفحات وب

تعداد صفحات: 94 فرمت فایل: word کد فایل: 4051
سال: 1384 مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی کامپیوتر
قیمت قدیم:۲۳,۰۰۰ تومان
قیمت: ۱۷,۸۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه گزارش کارآموزی طراحی صفحات وب

    فصل اول

    تاریخچه وب

            سال 1989 را می توان مبدأ وب دانست، در ان سال " تیم برنرزلی " عضو انجمن اروپایی محققین فیزیک (CERN) ، پروژه ای را مطرح کرد که هدف آن به وجود آوردن شبکه ای از اسناد و فرامتن ، برای رد و بدل کردن اطلاعات بین اعضای انجمن بود.

           درسال 1990 اولین نرم افزار وب با قابلیت نمایش  ، ویرایش و ارسال اسناد فرامتن به اعضاء از طریق اینترنت، تولید و بدین ترتیب وب پا به عرصه وجود گذاشت.

     

            در سال 1991 مجلس ایلات متحده قانونی را مبتی بر تأسیس شبکه علمی-تحقیقاتی ملی
     (National research and Educational Network - NREN) از تصویب گذراند، هدف از NREN برقراری شبکه های تحقیقاتی و علمی با ظرفیت و سرعت بالا و اجازه فعالیت های تجاری و تشویق آن در اینترنت بود.

          در ژوئن 1993 ، مارک آندرسن و سایر محققین در NCSA یک مرورگر گرافیکی به نام MOSAIC 1.0 را عرضه کردند، که خیلی زود نسخه جدیدی از آن روی ویندوز مایکروسافت قرار گرفت.

           در سال 1994 مارک آندرسن از NCSA جدا شده و با جیم کلارک ، شرکتی را بنا نهادند که به زودی مرورگر آن به نام Netscape Navigator که دارای سرعت بیشتری بود، به بازار ارایه شد. این مرورگر ف مورد استقبال بسیار قرار گرفت و شرکت Netscape  از رشد بی سابقه ای در صحنه تجاری بر خوردار شد.

          بازرگانان و تجار ، که از طریق شبکه " وب " بازارهای چند میلیونی را مقابل خود می دیدند ، با سرعت زیادی به " وب " رو آورده و همگان سعی در اعلان حضور خود در این بستر گسترده کردند.

          به زودی اخبار رادیو ، تلویزیون ، مجلات و روزنامه ها انباشته از رویدادهای مربوط به شبکه " وب " شد و اکنون روزی نیست که از یک پیشرفت تازه در خصوص " وب " به گوش جهانیان نرسد.

         موج فزاینده مردم جهت ثبت نام در مراکز ارایه خدمات اینترنت ، برای دستیابی به " وب " و گنجینه اطلاعات علمی ، آموزشی و تجاری، بیش از پیش مشاهده می شود.

         در اواخر 1996 " وب " و دنیای جذاب آن ، از طریق " تلویزیون وب " ، با سرعت بسیار زیادی راه خود را به درون خانواده ها گشود و امروزه به صورت بخش لاینفک زندگی روزانه ما در آمده است.

    تاریخچه اینترنت

          وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا در سال 1969 میلادی شبکه ای طراحی کرد تا کامپیوترهای مرکزهایی را که در زمینه مسائل دفاعی تحقیق می کردند به هم ارتباط دهد. این شبکه آرپانت نام داشت.

           هدف شبکه آرپانت مبادله اطلاعات در زمینه تحقیقات دفاعی بود. اما کم کم کامپیوتر های دانشگاه های بزرگ ایالات متحده آمریکا به آن پیوسته و از آن برای مبادله اطلاعات تحقیقاتی در رشته های گوناگون علوم استفاده کردند. به تدریج شمار کامپیوتر هایی که از آمریکا و سایر کشورهای جهان به این شبکه پیوستند افزایش یافت. آرپانت در سال 1977 میلادی به اینترنت تغییر نام یافت و در حال حاضر میلیون ها کامپیوتر در این شبکه قرار گرفته اند.

     

    تاریخچه اینترنت در ایران

         در سال 1372 هجری شمسی ایران نیز به شبکه اینترنت پیوست. نخستین رایانه ای که در ایران به اینترنت متصل شد مرکز تحقیقات فیزیک نظری در ایران بود. در حال حاضر نیز این مرکز یکی از مرکزهای خدمات اینترنت در ایران است.

    منظور از وب چیست؟

     

     

         وب شبکه ای است متشکل از تمامی کامپیوترهای دنیا، شبکه ای از شبکه ها
    اینترنت، وب، WWW ، web یا World Wide Web همگی یک چیزند

     

    تمامی کامپیوترهای وب میتوانند با هم ارتباط داشته باشند
    کامپیوترهای موجود در وب با کمک استاندارد ارتباطی یا پروتوکل HTTP با هم ارتباط برقرار میکنند 
     

    نحوه کارکرد وب چگونه است؟

     

         اطلاعات وب داخل فایلهائی به نام Web Pages و یا صفحات وب قرار دارنداین فایلها یا صفحات روی Web Server یا کامپیوترهای سرویس دهنده وب ذخیره شده اند برای دیدن صفحات وب از نرم افزاری به نام مرورگر و یا Web Browser استفاده میشود
         دو مرورگر Internet Explorer و Netscape Navigator جزو معروفترین مرورگرها حساب میشوند
          مرورگر Internet Explorer متعلق به شرکت مایکروسافت و مرورگر Netscape Navigator متعلق به شرکت نت اسکیپ میباشد

     

    مرورگرها چگونه به خواندن صفحات وب میپردازند؟

          یک مرورگر با کمک یک Request درخواستی برای خواندن یک صفحه از وب سرور میکند این Request یا درخواست بر اساس استاندارد ارتباطی یا پروتوکل HTTP بوده و شامل آدرس صفحه مورد نظر میباشد

           آدرس یک صفحه وب چیزی شبیه http://www.internet.com/faq.html است. بخش //:http نوع پروتوکل و یا استاندارد ارتباطی را تعیین میکند، www.internet.com نام دومین یا Domain است و faq.html نام صفحه ای است که باید خوانده شود

     

    مرورگرها چگونه صفحات وب را نمایش میدهند؟

          چگونگی نمایش یک صفحه وب بصورت مستتر در آن وجود دارد مرورگرها از روی دستورالعملهای داخل صفحات وب و با کمک تگ ها به نمایش صفحات میپردازند

           وظیفه اصلی تگ های اچتمل ( HTML tags ) بیان چگونگی نمایش اطلاعات میباشدیک تگ اچتمل چیزی شبیه

    این تگ پاراگراف است

    است

     

    چه کسانی استاندارد های وب را تعیین میکند؟

          تعیین استاندارد های وب ربطی به شرکتهای مایکروسافت و یا نت اسکیپ ندارد

    World Wide Web Consortium یا W3C متولی تعیین استانداردهای وب استHTML, CSS and XML از مهمترین استانداردهای تصویب شده وب میباشند.

    آخرین استاندارد HTML استاندارد XHTML 1.0 میباشد .

    استانداردهای وب

          رویای تیم برنرز لی برای اختراعش ، شبکه جهانی وب ، یک فضای عمومی است . جائیکه کاربران می توانند اطلاعات خود را به اشتراک بگذارند ، کنار هم کار کنند ، بازی کنند و روابط اجتماعی داشته باشند ( شبکه جهانی وب ، یک تاریخچه مختصر شخصی ). ما به عنوان توسعه دهندگان وب ، با ایجاد سایتهای آموزشی ، اجتماعی و تجاری ، این رویا را به واقعیت تبدیل می کنیم.

          در این دوره از رشد وحشتناک ، وب نیاز به راهنمایی دارد تا از پتانسیل کاملش آگاهی یابد. استانداردهای وب این راهنمایی هستند. استانداردها کمک می کنند تا مطمئن شویم که تمام افراد به اطلاعاتی که ما تامین می کنیم دسترسی دارند و همواره توسعه وب را سزیعتر و لذت بخش ترمی کند.

          مطابقت با استانداردها استفاده از وب را برای افرادی با نیازهای خاص ساده تر می کند.افراد نابینا ممکن است سیستمهایی برای خواندن صفحات وب داشته باشند. افرادی با بینایی ضعیف ممکن است صفحاتی بخواهند صفحاتی دوباره مرتب شده و بزرگ شده برای خواندن راحتتر داشته باشند و افرادی که از دستگاههای جیبی استفاده می کنند می توانند به راحتی زمانی که از سیستمهای خود استفاده می کردند از وب استفاده کنند.

         چنانکه شرح خواهیم داد ، همواره دلایل مفیدی برای توسعه دهندگان وب وجود دارد که با استانداردهای وب هماهنگ باشند. برای نمونه موتورهای جستجو می توانند کار فهرست کردن سایتها را بهتر انجام دهند. استفاده از کدهای مختص یک مرورگر اغلب کار طراحی یک صفحه را دوبرابر یا سه برابر می کند. و زمانی که رسانه جدیدی مطرح می شود برای مطلوب شدن سایت کار زیادی باقی می گذارد. این وضعیت بدون مفهوم هدایت استانداردهای وب فقط وخیم تر خواهد شد.

     

           بعضی از مردم ترس از این دارند که استانداردها در حال محدود کردن هستند. در حقیقت ، آنها مقدار زیادی از کار خسته کننده مورد بحث در توسعه وب را حذف می کنند و به توسعه دهندگان وقت و اتعطاف پذیری بیشتری میدهند تا به درستی خلاق باشند. که هر دو به آینده بهبود یافته و متفکری نسبت به گذشته راه می یابند.
    بسایری از کاربردهای وب ، از جمله بعضی ها که امروزه فقط در رویاهای ما هستند بدون گسترده شدن مطابقت با استانداردها ممکن نخواهد بود و یا مشکلتر خواهد بود. در حال حاضر ، سیستمها و نرم افزارهایی وجود دارند که بسیار عمومی و ظاهرا فراگیر هستند ، اما چی کسی می داند فردا چه اتفاقی می افتد ؟ مقید کردن خودمان با کنترل هر شرکت منفردی به این معنی است که آینده خودمان را به خوش اقبالی یا بداقبالی اینکه یک شرکت میتواند یا میخواهد که ما را تامین کند محدود می کنیم. حمایت کردن از فراگیری استانداردها به وب اجازه می دهد که تا زمانیکه مشوق نوآوری است زنده بماند و در همین مسیر ادامه دهد.

         استانداردها چیزهای زیادی برای عرضه کردن دارند . این متن تنها نقطه آغاز است ، به شما از اینکه چه استانداردهای موجود است ، چه کاری انجام می دهند و چرا شما باید به آنها توجه داشته باشید ، یک درک قوی خواهد داد. هر بار که ما یک تکه از وب را میسازیم به فضای عمومی اطلاعات که همان وب است کمک می کنیم. می توانیم آنرا هر چه بهتر بسازیم و یا آنرا سنگین تر کنیم که از هم گسیخته میشود. این انتخاب متعلق به ماست ؛ نتیحه آن متعلق به همه.

          طراحی و ایجاد یک وب سایت نیازمند رعایت استانداردهایی است که در صورتیکه به دقت و کامل رعایت نشود کلیه هزینه ای که برای ایجاد سایت خود می کنید بی فایده خواهد بود.

    در زیر فهرستی از این استانداردها قرار دارد.

     

    1_ بارشدن صفحه در زمان استاندارد
    2- امکان حرکت راحت در کل سایت
    3- امکان پیدا کردن سریع مطلب توسط کاربر
    4- جلب توجه کاربر
    5- ایجاد رغبت برای مراجعه کننده به سایت جهت بازگشت مجددد
    6- دارا بودن رنکینگ بالا در موتورهای جستجو گر
    7- قابل استفاده بودن در کلیه مرورگرها
    8- رعایت استانداردهای کدپیج فارسی و مشکل نداشتن با فونت
  • فهرست و منابع گزارش کارآموزی طراحی صفحات وب

    فهرست:

    فصل اول                                                                                                                     1

    تاریخچه وب                                                                                                                 2       

    تاریخچه اینترنت                                                                                                          3

    منظور از وب چیست؟                                                                                                    4

    چه کسانی استاندارد های وب را تعیین میکند؟                                                              5

    وب سایت ها چیستند و  چگونه کار می کنند ؟                                                              7

    نگاهی کلی به وب سایت ها                                                                                           8

    انواع وب سایتها                                                                                                             9

    طراحی سایت به چه معنا می‌باشد ؟                                                                                12

    طراحی و ارتقا و سایت                                                                                                  14  

    چگونه ساخت یک وب سایت را آغاز کنیم                                                                    17

    اهمیت رنگ در طراحی وب                                                                                         21

    افزایش سرعت بارگزاری صفحات                                                                                 24

    چطور یک قالب را فارسی کنیم؟                                                                                  32

     

    فصل دوم                                                                                                                     35

    تاریخچه                                                                                                                       36

    فرمت کلی یک فایل                                                                             HTML 39

    قرار دادن یک تصویر بر روی صفحه                                                                            50

    طرز ایجاد لیست در HTML                                                                                       54     

     

    فصل سوم                                                                                                                    65

    مقدمه                                                                                                                                  66

    کاربردهای 67                                                                                  Flash

    متحرک سازی در سایت وب                                                                                            68

    درک و یادگیری اصول پایه ای                                                        Flash 69

    لایه ها                                                                                                                         72

    جعبه ابزار                                                                                                                   74

    Frame چیست                                                                                                         78

    حالت لایه ها                                                                                                              79

    عنوان                                                                                                                         صفحه                                     

    لایه های ماسک                                                                                                           80

    اضافه کردن منحنی پیچیده                                                                                              81

    چرخاندن ، کج کردن و تغییر اندازه دادن                                                                      82

    انیمیشن در Flash                                                                                                            84

    آوردن عکس در محیط                                                                  Flash 87

    انیمیشن                                                                                      Text90

    ذخیره سازی فایهای                                                                      Flash 92

     

     

    منبع:

    ندارد.

دانلود کارآموزی گزارش کارآموزی طراحی صفحات وب, گزارش کارآموزی گزارش کارآموزی طراحی صفحات وب, پروژه کارآموزی گزارش کارآموزی طراحی صفحات وب, دانلود کارورزی گزارش کارآموزی طراحی صفحات وب, گزارش کارورزی گزارش کارآموزی طراحی صفحات وب, پروژه کارورزی گزارش کارآموزی طراحی صفحات وب, کارآموزی در مورد گزارش کارآموزی طراحی صفحات وب, کارورزی در مورد گزارش کارآموزی طراحی صفحات وب, نمونه گزارش کارآموزی درباره گزارش کارآموزی طراحی صفحات وب, گزارش کار در مورد گزارش کارآموزی طراحی صفحات وب
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت