گزارش کارآموزی تولید ماکارونی در کارخانه ماکارونی جام

تعداد صفحات: 8 فرمت فایل: word کد فایل: 4060
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: کارخانجات و شرکت ها
قیمت قدیم:۱۱,۷۰۰ تومان
قیمت: ۶,۵۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه گزارش کارآموزی تولید ماکارونی در کارخانه ماکارونی جام

    تاریخچه

    کارخانه ماکارونی جام در سال 1364 با تعداد 265 سهامدار با نام شرکت تعاونی انجمن اسلامی آرد و ماکارونی کارکنان دولت تاسیس گردید . این کارخانه در کیلومتر 7 جاده تربت جام فریمان قرار دارد که جهت تولید ماکارونی در انواع مختلف اعم از رشته ای ، فرمه  شامل : پیچ ، گوش ماهی ، زانو و رشته فرنگی دایر گردیده است .

    ظرفیت سالانه این کارخانه بالغ بر 2000 تن در سال می باشد و این کارخانه دارای 30 نفر پرسنل مسئول فروش و اداری ، انباردار و نگهبان می باشد و این شرکت دارای اساسنامه شرکت تعاونی کشاورزی که زیر نظر سازمان تعاون روستایی اداره می گردد.

    خلاصه روند تولید :

    ابتدا آرد از اداره غله صادر می گردد و بصورت مواد اولیه وارد انبار می گردد سپس از آن بر اساس مصرف روزانه و تولید از انبار خارج شده و وارد خط تولید می گردد. سپس بعد از این که توسط دستگاهها و نیروی انسانی فعل و انفعالات صورت گرفت  وارد سیستم خشک کنها می گردد و در مدت 24 ساعت در آنجا تحت کنترل و مراقبت قرار می گیرد بعد از 24 ساعت از گرم کن خارج شده و وارد خط بسته بندی می شود و بعد از آن توسط دستگاه برش زده و طبق درخواست مشتریان در بسته های مورد نظر بسته بندی می گردد.

    کالای ساخته شده پس از آمار گیری تحویل انبار می گردد ، نحوه فروش آنها بر اساس اولین صادره از اولین وارده (FIFO)  می باشد .

    مراحل تولید

    فرآورده های ماکارونی از مخلوط کردن آرد مخصوص گندم یعنی Samolina (این آرد بهتر است از واریته Amber   Durum‌  تهیه شود.) با آب، و مالش دادن این مخلوط تا زمانیکه به یک خمیر یکنواخت تبدیل شود بدست می آیند. سپس این خمیر توسط قالب های مخصوص به اشکال اصلی فرآورده های ماکارونی مثل رشته أی و ماکارونی  فوری شامل : پیچ ، گوش ماهی، رشته فرنگی در می آید.

    فر آورده های ماکارونی معمولاً تا حدی خشک می شوند که رطوبت آن ها به13% برسد. این بدین معنی است که در 100 قسمت وزن ماکارونی 13 قسمت آب باشد.

    بسته به روشی که این محصولات تهیه می شوند و شکلی که در آخر به خود می گیرند به عنوان فرآورده های ماکارونی اکستراده ، غلطکی ، بریده شده ، نقش دار شناخته شده اند .

    فرآورده های ماکارونی فشرده خارج شده ( Extruded  ) در آخر با عبور خمیر از یک قالب تحت فشار زیاد شکل می گیرند .  بسته به اندازه و شکل سوراخ های قالب فرآورده های ماکارونی تحت عنوان رشته أی و ماکارونی ، فوری شامل پیچ و … غیره شناخته می شوند  

    فرآورده های ماکارونی غلطکی برای تهیه این محصولات ابتدا یک ورقه ، زیر خمیر که قبلاً آماده شده تحت فشار از یک قالب بطور مداوم خارج می شوند . این ورقه لوله شده روی شکننده خمیر قرار می گیرد تا به قطعاتی به اندازه و ضخامت مناسب بریده شود .

    آرد مخصوص گندم

    سمولینا ماده اولیه اصلی است که در صنعت ماکارونی سازی مورد استفاده قرار          می گیرد . این آرد باید فقط از گندم سخت تهیه شود .

  • فهرست و منابع گزارش کارآموزی تولید ماکارونی در کارخانه ماکارونی جام

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

دانلود کارآموزی گزارش کارآموزی تولید ماکارونی در کارخانه ماکارونی جام, گزارش کارآموزی گزارش کارآموزی تولید ماکارونی در کارخانه ماکارونی جام, پروژه کارآموزی گزارش کارآموزی تولید ماکارونی در کارخانه ماکارونی جام, دانلود کارورزی گزارش کارآموزی تولید ماکارونی در کارخانه ماکارونی جام, گزارش کارورزی گزارش کارآموزی تولید ماکارونی در کارخانه ماکارونی جام, پروژه کارورزی گزارش کارآموزی تولید ماکارونی در کارخانه ماکارونی جام, کارآموزی در مورد گزارش کارآموزی تولید ماکارونی در کارخانه ماکارونی جام, کارورزی در مورد گزارش کارآموزی تولید ماکارونی در کارخانه ماکارونی جام, نمونه گزارش کارآموزی درباره گزارش کارآموزی تولید ماکارونی در کارخانه ماکارونی جام, گزارش کار در مورد گزارش کارآموزی تولید ماکارونی در کارخانه ماکارونی جام
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت