گزارش کارآموزی نظام مدیریت مبتنی بر عملکرد در اورژانس بیمارستان ضیاییان

تعداد صفحات: 26 فرمت فایل: word کد فایل: 4174
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: آمار
قیمت قدیم:۲۰,۰۰۰ تومان
قیمت: ۱۲,۸۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه گزارش کارآموزی نظام مدیریت مبتنی بر عملکرد در اورژانس بیمارستان ضیاییان

    مقدمه : با توجه به تاکیدی که در سالهای اخیر بر مدیریت مبتنی بر شواهد شده است و یکی از روشهای نوین مدیریتی، مدیریت مبتنی بر عملکرد است، هدف این مطالعه برقراری سیستمی اولیه از مدیریت مبتنی بر عملکرد در بخش اورژانس بیمارستان ضیائیان بود.

     

    روش اجرا : استقرار نظام مدیریت مبتنی بر علمکرد در اورژانس بیمارستان ضیاییان شامل گامها 6 گانه است: 1)  تعیین رسالت و اهداف سازمان، 2)  نظام یکپارچه سنجش عملکرد:

    3) پاسخگویی در مقابل ، 4) جمع­آوری داده های عملکرد، 5) تحلیل، بررسی و گزارش­دهی داده­ها عملکرد، 6) استفاده از اطلاعات عملکرد در بهبود سازمان.

    نتایج : تاخیر در ارائه خدمات نوارقلب، عکسبرداری، آزمایشات و مشاوره تخصصی در ساعات شلوغ اورژانس (20 الی 24) وجود داشت. میزان رضایت بیماران از ارائه خدمات در ساعات خلوت اورژانس (14 الی 20) کمتر بود. 70% بیماران اظهار بهبودی نمودند و حدود 70% نیز اعلام نمودند که دفعه بعد نیز به بیمارستان مراجعه می­نمایند.

    نتیجه گیری : در اجرای سیستم مدیریت مبتنی بر عملکرد در بیمارستانهای کشور که فاقد زیرساختهای لازم هستند باید به نکات بسیاری توجه و زمان و انرژی بسیاری را در این زمینه هزینه نمود.

    performanced- based management  system in Ziaian Hospital

     

    Abstract :

    Introduction :

     

    There has been growing emphasize on eveidence-based management in recent years and one of the new management methods is performanced-based management.The objective of this study was establishment of a primary system of performanced- based management in emergency ward of Ziaian Hospital .

     

    Methods :

    Establishment of performanced- based management system in Ziaian Hospital involves 6 steps :

    1)Mission statement and articulating organization's  goals .

    2)An Integrated system of performanced management.

    3)Accountability for performance.

    4)Collection of performance data .

    5)Analysis study and reporting the performance data .

    6)Using the performance data to improve organization.

     

    Results:

    There was a delay in providing the sevices of EKG/X-ray laboratory tests and especialist consultation in busy hours (20 to 24). Patients were less satisfied with the services provided when the emergency stated recovery and about 70% said that they will come to this hospital next time .

    In implementing the performanced- based management system in country's hospitals lacking the needed infrastructure many points should be regarded and a lot of time and energy must be spent. 

     

    مقدمه :

    نقش مهم بخش بهداشت و درمان در ارتقا شاخصهای مختلف اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی کشورها، سازمانهای درگیر در این امر را بر این داشته است که با بازنگری اساسی در شیوه­های مدیریت سلامت، بیش از پیش در جهت اجرای کارآمدترین روشها در بکارگیری منابع محدود موجود و تامین سلامت آحاد جامعه مصمم گردند. امروزه سازمانهای بین المللی که در جهت ارتقا سلامت کلیه کشورهای جهان فعالیت میکنند (همچون سازمان بهداشت جهانی و بانک جهانی) معتقدند آنچه که بیشتر از همه بهداشت کشورهای در حال توسعه را تهدید میکند اشکالاتی است که در مدیریت منابع وجود دارد تا کمبود بودجه های بهداشتی درمانی. در این میان باید توجه داشت که مهمترین مولفه­های مدیریت منابع سازمانی، آنهایی هستند که به نحوی با سرمایه­های انسانی مرتبط میشود. امروزه بخوبی نشان داده شده است که مهمترین سرمایه و بزرگترین عامل موفقیت در هر سازمان  نیروی انسانی با انگیزه، کارآزموده و پرتوانی است که در خدمت دارد. به دلائل مختلف در سازمانهایی که جنبه خدماتی دارند، از جمله آنهایی که خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می­دهند، این سرمایه­ها  اهمیتی مضاعف پبدا می­کنند. بعنوان مثال می­توان گفت در اینگونه سازمان­ها بسیاری از عوامل جانبی (همچون کیفیت مواد اولیه) وجود ندارند که در کیفیت محصول نهایی تاثیرگذار باشند و عمده ترین عامل تعیین کننده در این زمینه کارکرد کارکنان آن است. این مسانل باعث شده است که در سالهای اخیر رویکردهای متفاوت مدیریت سازمانی و بخصوص مدیریت منابع انسانی مورد توجه قرار گیرید. مدیریت مبتنی بر عملکرد یکی از این رویکردها می­باشد(1,2,3) که به دلیل برخی خصوصیات منحصر به فرد آن بعنوان کانون مطالعات و بررسیهای جدید علمی مطرح شده و آنرا از دیگر شیوه­های مدیریتی متمایز کند.

    وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی نیز در راستای اهداف تبیین شده در برنامه پنج ساله سوم توسعه دولت جمهوری اسلامی ایران (با تاکید بر افزایش بهره­وری نیروی انسانی و استقرار شاخص­های کیفیت کاری بجای معیارهای کمی) نهادینه کردن این روش مدیریتی در  دستور کار خود قرار داده است. انتخاب بخش اورژانس بیمارستان  ضییائیان به عنوان یک سایت پیش آزمایی برای استقرار این نظام در نظر گرقته شده است. 

  • فهرست و منابع گزارش کارآموزی نظام مدیریت مبتنی بر عملکرد در اورژانس بیمارستان ضیاییان

    فهرست:

    ندارد
     

    منبع:

    ندارد

دانلود کارآموزی گزارش کارآموزی نظام مدیریت مبتنی بر عملکرد در اورژانس بیمارستان ضیاییان, گزارش کارآموزی گزارش کارآموزی نظام مدیریت مبتنی بر عملکرد در اورژانس بیمارستان ضیاییان, پروژه کارآموزی گزارش کارآموزی نظام مدیریت مبتنی بر عملکرد در اورژانس بیمارستان ضیاییان, دانلود کارورزی گزارش کارآموزی نظام مدیریت مبتنی بر عملکرد در اورژانس بیمارستان ضیاییان, گزارش کارورزی گزارش کارآموزی نظام مدیریت مبتنی بر عملکرد در اورژانس بیمارستان ضیاییان, پروژه کارورزی گزارش کارآموزی نظام مدیریت مبتنی بر عملکرد در اورژانس بیمارستان ضیاییان, کارآموزی در مورد گزارش کارآموزی نظام مدیریت مبتنی بر عملکرد در اورژانس بیمارستان ضیاییان, کارورزی در مورد گزارش کارآموزی نظام مدیریت مبتنی بر عملکرد در اورژانس بیمارستان ضیاییان, نمونه گزارش کارآموزی درباره گزارش کارآموزی نظام مدیریت مبتنی بر عملکرد در اورژانس بیمارستان ضیاییان, گزارش کار در مورد گزارش کارآموزی نظام مدیریت مبتنی بر عملکرد در اورژانس بیمارستان ضیاییان
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت