گزارش کارآموزی بررسی سیستم حسابداری مالیاتی در اداره امور اقتصاد و دارایی شهرستان ایذه

تعداد صفحات: 57 فرمت فایل: word کد فایل: 4189
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: حسابداری
قیمت قدیم:۱۸,۰۰۰ تومان
قیمت: ۱۲,۸۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه گزارش کارآموزی بررسی سیستم حسابداری مالیاتی در اداره امور اقتصاد و دارایی شهرستان ایذه

    مقدمه :

    توسعه همه جانبه کشور استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل ها ی موجود در آن علاوه بر مدیریت و برنامه ریزی صحیح عملی و کارشناسی نیازمند برخورداری کشور از منابع مالی پایدار است که به اتکاء آنها را به توان هزینه های مالی بخشهای مختلف را تأمین نمود طبیعی است این منابع باید به گونه ای باشند که بر اثر چالش های جهانی و ناملایمات اقتصادی دست خوش تغییرات عمده نگردند . تجربه جهانی ثابت کرده که بهترین و پایدارترین منابع ، منابعی می باشند که متکی بر مردم و درآمدهای که از منابع دیگر تأمین می شوند که تابع شرایط جهانی هستند و در اکثر اوقات دست خوش تغییرات و تعاملات گوناگون جهانی می شوند . این تغییرات و تحولات در برنامه های توسعه و اقتصاد کشور مستقیماً تأثیر می گذارند و هدف های برنامه کشور در زمان های تعیین شده محقق نمی شوند در این راستا در بیشتر کشورهای توسعه یافته بودجه عمومی کشور بیشتر مبنای مالیاتی دارد و از محل مالیات های وصولی از مردم تأمین می گردد . در چنین کشورهایی بیشتر برنامه های کوتاه مدت ، میان مدت ، بلند مدت دولت در زمانهای مشخص شده به دلایل وجود منابع مالی پایدار به هدفهای خود دست می یابند در این کشورها مردم به عنوان تأمین کننده بودجه عمومی کشور خود را ناظر بر عملکرد دولت می دانند و دولت ها نیز به دلیل نیاز به مردم خود را موظف می دانند در برابر مردم پاسخگو باشند و بالعکس در کشورهایی که کمتر به این منبع توجه شده و منابع تأمین بودجه عمومی کشور را از محل فروش ذخائر و معادن کشورها قرار داده اند در مرحله اول دیرتر به اهداف و برنامه های خود که در زمان های مشخص است یافته اند .    

    تقدیر و تشکر :

    ان لم یشکر المخلوق لم یشکر الخالق

    در اینجا لازم می دانم از خدمات و راهنمایی های کارکنان اداره امور اقتصادی شهرستان ایذه و بخصوص جناب آقای سالار کیانی معاون اداره که در نوشتن این گزارش مرا یاری نمودند تشکر می نمایم ، همچنین از خدمات استاد فرزانه و بزرگوارم جناب آقای اسکندری که در طول دوره کاردانی همواره معلم علم و اخلاق اینجانب بوده صمیمانه تشکر می نمایم .

     

    فصل اول

    کلیات

     

    تاریخچه :

    شهرستان ایذه در دورانهای گذشته مانند بسیاری از مناطق دیگر بوسیله نئودالها دریافت می شد و مردم بدنبال حکومت این خانها موظف به پرداخت دو نوع مالیات سری و گادی بودند .

    مالیات سری مالیاتی بود که هر شخص بطور معمول متعلق می گرفت و مالیات گادی مالیاتی بود که هر کس دارای زراعت بود می بایست این مالیات را می پرداخت بعد از حکومت خان ها در سال 1314 شمسی اداره مالیه که امروزه اداره امور اقتصاد و دارائی نامیده شده که بوسیله نماینده خود بنام مأمور مالیه در شهرستان ایذه مستقر گردید که چندان کارائی نداشت زیرا این شهرستان به علت بافت عشایری بصورت متمرکز با پرداخت و فرهنگ مالیاتی آشنایی نداشته تا سال 1345 جز مالیات بر در آمد حقوق آن چنان مالیات چشم گیریوصول نمی شد . بنابراین در قانون مالیاتی مصوب اسفند ماه 1345 شمسی که تا اسفند ماه 1366 قابل اجراء بود . اصلاحاتی بوجود آمد که شامل مالیات بر در آمد سالانه املاک ، مالیات بر ارث ، مالیات بردرآمد حقوق ، مالیات بردرآمد اشخاص حقوقی و مالیات بر جمع درآمد ناشی از منابع مختلف می باشد .

     

    امکانات دارائی :

    اداره دارائی تا سال 1361 در یک ساختمان اجاری فعالیت داشته ولی در سال 1362 زمینی به مساحت 2000 متر از سازمان توسط رئیس موقت گرفته شد . و در آن ساختمان دارائی ساخته شد . دارائی سابق شامل 2 قسمت می باشد :

    1- ذی حساب دارائی

    2- سر ممیز مالیاتی

    سازمان مالیاتی فعلی متشکل از 4 رئیس گروه مالیاتی ( سر ممیز سابق ) 8 نفره کار شناس مالیاتی                  ( ممیزمالیاتی ثابت ) 8 نفر کاردان مالیاتی ( کمک ممیز ) و حسابداری و ریش امور دارائی و رئیس سازمان مالیاتی و یک نفر راننده و یک نفر منشی می باشد و تمام عملیات انجام شده در این سازمان بصورت دستی می باشد .

    مکان اداره :       

    اداره امور مالی در مرکز شهر واقع شده تا بتواند به راحتی و آسودگی بر کار کسبه و بازار و رسیدگی و نظارت نماید . 

  • فهرست و منابع گزارش کارآموزی بررسی سیستم حسابداری مالیاتی در اداره امور اقتصاد و دارایی شهرستان ایذه

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    - نبوی ، عزیز ، اصول حسابداری 1 ، 1382

    2- جلالی ، محمد علی ، کتاب کنکور کارشناسی ،1384

    3- حساس یگانه ، یحیی ، اصول حسابداری 2 ، 1383

    4- منصور ، جهانگیر ، قانون مالیات های مستقیم ، 1381

     

دانلود کارآموزی گزارش کارآموزی بررسی سیستم حسابداری مالیاتی در اداره امور اقتصاد و دارایی شهرستان ایذه, گزارش کارآموزی گزارش کارآموزی بررسی سیستم حسابداری مالیاتی در اداره امور اقتصاد و دارایی شهرستان ایذه, پروژه کارآموزی گزارش کارآموزی بررسی سیستم حسابداری مالیاتی در اداره امور اقتصاد و دارایی شهرستان ایذه, دانلود کارورزی گزارش کارآموزی بررسی سیستم حسابداری مالیاتی در اداره امور اقتصاد و دارایی شهرستان ایذه, گزارش کارورزی گزارش کارآموزی بررسی سیستم حسابداری مالیاتی در اداره امور اقتصاد و دارایی شهرستان ایذه, پروژه کارورزی گزارش کارآموزی بررسی سیستم حسابداری مالیاتی در اداره امور اقتصاد و دارایی شهرستان ایذه, کارآموزی در مورد گزارش کارآموزی بررسی سیستم حسابداری مالیاتی در اداره امور اقتصاد و دارایی شهرستان ایذه, کارورزی در مورد گزارش کارآموزی بررسی سیستم حسابداری مالیاتی در اداره امور اقتصاد و دارایی شهرستان ایذه, نمونه گزارش کارآموزی درباره گزارش کارآموزی بررسی سیستم حسابداری مالیاتی در اداره امور اقتصاد و دارایی شهرستان ایذه, گزارش کار در مورد گزارش کارآموزی بررسی سیستم حسابداری مالیاتی در اداره امور اقتصاد و دارایی شهرستان ایذه
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت