گزارش کارآموزی سازمان توزیع برق استان اصفهان

تعداد صفحات: 17 فرمت فایل: word کد فایل: 4201
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: حسابداری
قیمت قدیم:۱۸,۰۰۰ تومان
قیمت: ۱۰,۸۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه گزارش کارآموزی سازمان توزیع برق استان اصفهان

    پیدایش برق در اصفهان همواره با نام مرحوم عطاءالملک دهش همراه است. وی در سال 1304 با تأسیس اولین کارخانه برق در کوچه تلفنخانه در محل دروازه دولت به قدرت 99 کیلووات موجب شگفتی مردم اصفهان گردید این نیروگاه ابتدا خیابانهای اطراف خود میدان امام عمارت عالی قاپو و چهلستون را برقدار کرد.

    فعالیت های نیرو رسانی به تدریج توسعه یافت به گونه ای که اولین سازماندهی در برق در سال 1327 با تأسیس شرکت سهامی توربین اصفهان و با مشارکت هشت کارخانه نساجی و اشخاص متفرقه و با سرمایه 135 میلیون ریال ایجاد گردید و خدمات برق رسانی را بر عهده گرفت و در سال 1332 با نصب مولدهای متعدد، انرژی برق به صورت شبانه روزی در اختیار مشترکان قرارگرفت.

    در سال 1340 شرکت سهامی کارخانجات برق ایجاد شد که تا سال 1344 فعالیت خود را ادامه داد. در آبان ماه سال 1344 به موجب اساسنامه وزرات آب وبرق شرکت برق منطقه ای اصفهان تأسیس گردید که حوزه مدیریت آن ابتدا استانهای اصفهان، یزد، چهارمحال و بختیاری و شهرستانهای محلات، دلیجان و خمین بود. به تدریج استان یزد و شهرستانهای مذکور از آن جدا و در حال حاضر شامل دو استان اصفهان و چهار محال بختیاری با بیش از 5 میلیون نفر جمعیت و مساحتی معادل 123526 کیلومتر مربع می باشد که سرویس دهی به بیش از 1500000 مشترک را بر عهده دارد.

    در سال 1371 در راستای سیاست های خصوصی سازی وزارت نیرو شرکت برق منطقه ای اصفهان فعالیتهایی را  که دارای جنبه اجرایی بود به شرکت هایی  با مدیریت خصوص واگذاز نمود که تا کنون 13 شرکت در زمینه های مختلف فعال گردیده است.

    از جمله این 13 شرکت ، می توان به شرکت توزیع برق استان اصفهان اشاره نمود که در پایان سال 1370   به ثبت رسیده و از نیمه دوم سال 1381 آغاز به کار نموده است. سال 1375  شرکت توزیع استان به دو شرکت تبدیل می شود . شهر اصفهان تحت مدیریت شرکت توزیع شهرستان اصفهان  و  سایر شهرستانها  تحت مدیریت شرکت توزیع برق استان اصفهان اداره می گردد. 

     

    چارت سازمان :   

    مدیر عامل : رهبری سازمان را بر عهده دارد به طوری که به اهداف  تعریف شده سازمان برسد او باید از مجموعه ابزارها و روش ها و اختیاراتی که دارد استفاده کند تا سازمان به مسیر هدف خود نزدیک شود .

    این سازمان شامل 4 دفتر به شرح زیر است :

    دفتر هیئت مدیره و مدیر عامل : پل ارتباطی بین مدیریت و هیئت مدیره و پیگیری اجرای ابلاغ را به عهده دارد.

    دفتر حراست  امور محرمانه : کنترل فیزیکی و رفتارهای سازمانی را به عهده دارد مسائل و مشکلات سازمان از قبیل تخلف و تأخیر در حضور و غیاب، رشوه و . . . و مسائل بیرون سازمان از قبیل سرقت در شبکه و . . . را پیگیری می کند و در کمیته انضباطی کار بررسی می شود.

    دفتر روابط عمومی : در رابطه با ارتباط کارکنان و بیرون سازمان است.

    دفتر حقوقی و رسیدگی به شکایات : شکایت اشخاص بیرونی از سازمان یا سازمان از اشخاص را بررسی و حل می کند.

               و همچنین شامل 6 معاونت می باشد که در زیر به شرح وظایف هر کدام می پردازیم :

               1- معاونت بهره برداری و دیسپاچینگ : در سازمان تمامی آنچه که به وسیله آن برق به مردم رسانده می

    شود نیاز به توسعه و تغییر دارد که این معاونت این وظیفه را به عهده می گیرد.

               این معاونت شامل 4 دفتر می باشد :

    الف- دفتر نظارت بر بهره برداری : مربوط به کارهای تعمیر است. مثلاً وقتی اختلال در شبکه ها و خطوط ایجاد شود مورد نظارت و تعمیر قرار می گیرد. همچنین نظارت به کار شهرستان ها که آیا طبق برنامه پیش می رود یا نه و نظارت بر فشار قوی و ضعیف.

    ب - امور دیسپاچینگ و فوریتهای برق : مربوط به قطع و وصل برق خطوط می شود ،   خاموشی ها را کنترل می کند تا به حداقل برسد.

              ج- دفتر ایمنی و کنترل ضایعات : آموزش به کارکنان برای ایمنی در کار به عهده این قسمت است .

    د- گروه بازار برق : برق را از مدیریت شبکه خریداری می کنند. در این قسمت برآورد نیاز شرکت مشخص  می شود، وضع فروش، پیک، قیمت ها و هزینه انتقال سنجیده می شود، که بتوان با کیفیت بهتر و قیمت ارزانتر سفارش تولید را به نیروگاه مورد نظر عرضه کنند. همچنین هزینه انتقال را بررسی می کند و با سایر نیروگاه ها مقایسه می کنند تا بتوانند بهترین را انتخاب کنند.

    2- معاونت برنامه ریزی و مهندسی : که متشکل از 5 دفتر می باشد:

    الف - معاونت برنامه ریزی و بودجه : برنامه ریز پروژه ها را عهده دار است و بودجه مورد نیاز را برسی می کنند.

    ب- دفتر مهندسی و نظارت : یک سری پروژه ها با نگاه مهندسی انجام می شود. درست کارکردن نیاز به علم مهندسی دارد.

    ج- دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات : کارهای کامپیوتری مربوط به پروژه ها را انجام می دهند.

    د- دفترکنترل پروژه ها : پروژه های در حال کار را کنترل می کنند.

    ه- گروه تحقیقات : تحقیقات لازم برای انجام پروژه صورت می گیرد.

    5- معاونت فروش و خدمات مشترکین : نقطه اتصال شرکت با مردم است و وظیفه سرویس به متقاضیان و مشتریان را دارد که خود شامل 5 دفتر می باشد :

    الف- دفتر نظارت بر فروش و وصول مطالبات : برقی که به مردم فروخته شده باید پولش از مردم گرفته شود برای اینکه مطمئن شویم مردم پول خود را پرداخت کرده اند باید بررسی صورت گیرد که این کار نیز به عهده پیمانکاران است و این دفتر بر کار پیمانکاران نظارت دارد.

    ب- دفتر نظارت بر خدمات مشترکین : خدمات پس از فروش که به مردم ارائه می شود به عهده پیمانکاران است و این دفتر کار نظارت بر پیمانکاران را بر عهده دارد تا فسادی در کار صورت نگیرد.

    ج- گروه مدیریت مصرف : به گروه های مصرف کننده آموزش می دهد تا چه موقع برق را مصرف کنبد که از لحاظ قیمت برای مشتری به صرفه و برای شرکت ایده آل باشد.

    د- گروه نظارت و کنترل لوازم اندازه گیری : در این قسمت میزان، نوع مصرف و ساعات مصرف بررسی میشود.

    1- مدیریت توزیع برق شهرستان : توزیع برق 21 شهرستان را به عهده دارد.

    2- معاونت منابع انسانی : کارگزینی، خدمات پرسنلی، رفاه، درمان، تشکیلات و طبقه بندی، تایپ، دبیرخانه و آموزش به عهده این معاونت است. شامل 4 گروه می شود.

    الف-گروه سازماندهی و طبق بندی مشاغل : هر فردی در کجای سازمان قرار می گیرد و از بدو ورود باید کجا باشد و به کجا می تواند برود.

    ب- گروه آموزش و برنامه ریزی نیروی انسانی : این سازمان نظام جامعه آموزشی دارد برای کارگر و کارمند  که اگر دیپلم باشد فوق دیپلم می دهند و به همین ترتیب پیش می روند که این کار توسط این دفتر صورت می گیرد.

    ج- گروه توسعه مدیریت و تحول اداری : همه سازمان ها به دنبال برتر بودن هستند برای برتربودن باید یک مدل و روشی انتخاب کنیم . یک از کارهای تحول اداری بسته سازی برای تحول سازمان است و بازنگری در روش های کاری را انجام می دهد.

    د- امور کارکنان و رفاه : مسائل کارکنان پرسنلی، رفاهی و . . . به عهده این قسمت است .

    3- معاونت مالی و پشتیبانی: که شامل 3 قسمت می شود :

    الف- امور مالی : کنترل سیستم های مالی و حسابرسی را به عهده دارد.

    ب- امور تدارکات : وظیفه تهیه اجناس و لوازمی که گروه های اجرایی به آن نیاز دارند را به عهده دارد.

    ج- اداره نظارت برخدمات عمومی : بر کار راننده ها و نقلیه چاپ و تکثیر نظارت دارد.

     

                                                ( منتظرالقائم، مصاحبه شخصی، 1388). 

     

    اساسنامه شرکت توزیع برق استان اصفهان

    فصل اول : کلیات

     به منظور انجام فعالیت های مربوط به توزیع برق از طریق عقد قرارداد در محدوده استان اصفهان شرکتی با مشارکت امضاء کنندگان ذیل این اساسنامه تشکیل می شود.

    ماده 1- نام شرکت : شرکت سهامی خاص توزیع نیروی برق استان اصفهان می باشد که برای رعایت اختصار در این اساسنامه شرکت نامیده می شود.

    ماده 2- نوع شرکت : سهامی خاص

    ماده 3- مرکز اصلی شرکت تهران است و شرکت می تواند برای اجرای فعالیت های شعب یا نمایندگی هایی در داخل کشور تأسیس نماید.

    ماده 4- مدت شرکت : نامحدود

     

    فصل دوم : موضوع، اهداف و اختیارات

    ماده 5- موضوع و هدف شرکت : توزیع نیروی برق در حوزه عمل شرکت برای انواع مصارف و با خرید و فروش کلی و جزیی برق. برای نیل به این هدف شرکت با استفاده از فیدرهای 11 و 20 کیلووات پست های فشار قوی 63 یا 120 کیلوولت شرکت برق منطقه ای اصفهان و با رعایت مقررات و قوانین مربوطه مجاز به اقدامات زیر می باشد :

    الف- ایجاد و توسعه شبکه و تأسیسات نیروی برق کلیه نقاط حوزه عمل خود در ولتاژهای 11 و 20 کیلو ولت و 230 و 400 ولت.

    ب- انجام کلیه خدمات و امور مربوطه به بهره برداری، تعمیرات و نگه داری از شبکه ها و تأسیسات نیروی برق متعلق به شرکت و هم چنین تأسیسات شبکه در اختیار شرکت گذارده می شود.

    ج- سرمایه گذاری و مشارکت در مؤسسات و شرکت های داخلی که ارتباط با مقاصد شرکت داشته باشد در حوزه مقررات مربوطه و با تصویب مجمع عمومی.

    د- انجام هرگونه معاملات بازرگانی و عملیاتی که برای مقاصد شرکت ضروری بوده  به صرفه و صلاح شرکت باشد.

    ه- انجام کلیه خدمات فنی و اداری و مالی مشترکین و متقاضیان برق.

    و- همکاری و اشتراک مساعی با سایر مؤسسات در انجام خدمات فوق و همچنین در امر پژوهش و تحقیق  به منظور پیشرفت و بهبود و توسعه مبانی علمی و فنی و اقتصادی در امر توزیع و مبادله نیروی برق و نحوه بهره برداری و اداره آن در حوزه عمل شرکت.

     

    فصل سوم : سرمایه شرکت 

    ماده 6- سرمایه اولیه شرکت ده میلیون ریال می باشد که هزار سهم ده هزار ریالی با نام تقسیم شده و کلاً پرداخت شده است.

    ماده 7- سهامداران شرکت و میزان سهام آن به شرح زیر می باشد.

    گروه الف: شرکت سهامی برق منطقه ای اصفهان         چهارصد سهم.

    گروه ب: اشخاص حقیقی و حقوقی                           ششصد سهم.

    تبصره: نمایندگی سهام گروه الف با مدیر عامل شرکت مربوط و یا نماینده وی خواهد بود. سهامداران گروه ب تعهد می نمایند که سهام خود را با تشخیص هیئت مدیره شرکت به نام کارکنان شاغل و تمام وقت شرکت

    ( از جمله کارکنان مأمور به شرکت) به عنوان سهام با نام واگذار نمایند مشروط بر اینکه در موقع انتقال سهم، انتقال گیرنده هیئت مدیره شرکت را به طور رسمی ضمن عقد خارج لازم وکیل بلاعزل خود نماید که هرگاه به هر نحوی از آنجا رابطه  استخدامی صاحب سهم  یا شرکت قطع  شود  یا عملکرد و خدمات وی بسته  به تشخیص هیئت مدیره اختیار داشته باشد که سهم مذکور را به ترتیبی که مجمع عمومی مقرر می دارد به هر یک از کارکنان شاغل و تمام وقت شرکت منتقل کند و مراتب را در دفتر ثبت سهام شرکت ثبت نماید.

    ماده 8- نحوه انتقال سهام به اشخاص حقوقی و حقیقی و نیز عرضه سهامی که در نتیجه افزایش سرمایه احتمالی مادر می شود بر طبق ضوابطی که به تصویب مجمع عمومی می رسد خواهد بود در موقع انتقال

    سهام و در صورت عدم حصول توافق در زمینه قیمت سهام عرضه شده جهت انتقال، قیمت گذاری بازرس شرکت  قاطع و لازم الاتباع خواهد بود.

    ماده 9- اوراق سهام به صورت متحدالشکل و با رعایت ماده 26 اصلاح قانون تجارت چاپ و با داشتن شماره ردیف با امضاء مشترک مدیرعامل و یکی از اعضای هیئت مدیره صادر خواهد شد، تا صدور فرم های چاپی سهام، گواهینامه موقت سهام که دارای اعتبار فرم های چاپی می باشد به صاحبان سهام داده خواهد شد .

    ماده 10- کلیه سهام شرکت در موقع صدور و نیز نقل و انتقال سهام با قید نام و نشانی کامل صاحب سهام در دفتر سهام شرکت ثبت خواهد شد. نقل و انتقال سهام در چهارچوب ضوابط مصوب مجمع عمومی، موکول به تصویب هیئت مدیره می باشد.

  • فهرست و منابع گزارش کارآموزی سازمان توزیع برق استان اصفهان

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

دانلود کارآموزی گزارش کارآموزی سازمان توزیع برق استان اصفهان , گزارش کارآموزی گزارش کارآموزی سازمان توزیع برق استان اصفهان , پروژه کارآموزی گزارش کارآموزی سازمان توزیع برق استان اصفهان , دانلود کارورزی گزارش کارآموزی سازمان توزیع برق استان اصفهان , گزارش کارورزی گزارش کارآموزی سازمان توزیع برق استان اصفهان , پروژه کارورزی گزارش کارآموزی سازمان توزیع برق استان اصفهان , کارآموزی در مورد گزارش کارآموزی سازمان توزیع برق استان اصفهان , کارورزی در مورد گزارش کارآموزی سازمان توزیع برق استان اصفهان , نمونه گزارش کارآموزی درباره گزارش کارآموزی سازمان توزیع برق استان اصفهان , گزارش کار در مورد گزارش کارآموزی سازمان توزیع برق استان اصفهان
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت