گزارش کارآموزی حسابداری در آموزش و پرورش ایذه

تعداد صفحات: 31 فرمت فایل: word کد فایل: 4207
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: حسابداری
قیمت قدیم:۱۳,۸۰۰ تومان
قیمت: ۸,۶۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه گزارش کارآموزی حسابداری در آموزش و پرورش ایذه

     

    مقدمه :

     حسابداری یک سیستم اطلاعاتی جهت پردازش رویدادهای مالی و بعنوان مبنائی برای تصمیم گیری و بیان وضعیت مالی یک شخصیت تجاری می باشد این سیستم اطلاعاتی هنگامی می تواند شرایط لازم را برای اعمال مدیریت کارا و مؤثر ایجاد نماید که افراد کارشناس با اطلاعات تئوریک و تجربه لازم متصدی پردازش اطلاعات مالی باشند و اولین شرط اساسی برای خبره شدن در حرفه حسابداری ، داشتن اطلاعات تئوریک قوی از اصول و استاندارد های پذیرفته شده حسابداری می باشد . هر چه اطلاعات تئوریک یک فرد بالاتر باشد و بهتر بتواند این اطلاعات را از علم به عمل تبدیل کند در بین سایر کارشناسان کار او لایق تر شناخته می شود پس فراگیری دانستن حسابداری مقدمه ای برای حرفه ای شدن در این رشته خواهد بود و هر چه از اصول و استاندارد های پذیرفته شده حسابداری آگاهی بیشتری وجود داشته باشد علاوه بر اینکه نتایج کار انجام شده قابل اتکاء ترخواهد بود باعث می گردد تا حسابدار در کار خود موفق تر بوده و جذابیت کار را بیشتر احساس نماید.  از زحمات  و تلاش  بی شائبه مدیر گروه  حسابداری ؛ جناب آقای هاشم نژاد  در امر تدریس  و ارشاد  و سایر اساتید  که من  در امر تحصیل یاری نمودند کمال تشکر  و قدردانی را دارم .

    فصل اول

    آشنایی با محل کار آموزی

    معرفی شهرستان ایذه

    ایذه که معرب آن ایذج است نام ولایت و نیز نام شهر حاکم نشین این نواحی بوده است. این سرزمین در روزگار باستان یکی از نواحی آباد و از مراکز تمدن قدیم بوده و بر اساس آثار  موجودی در دوره عظمت عیلام اهمیتی بسزا داشته است. در روزگار سلوکی ها یونانیان در این خاک آبادیهایی ساخته بودند. شهر ایذه قدیم در دوره ساسانیان نیز برپا بود. این شهر در قرنهای نخستین اسلام نیز آباد بوده و در قرون وسطی (12 و 13 میلادی) مرکز اتابکان لر گردید و بدان مال میر (مال میر) اطلاق می شده است.

    در برخی از صخره کوههای این شهر و در چهار جهت حجاریهای به چشم می خورد:

    کولفرح در شمال شرق ایذه 2- اشکفت در شهر ایذه 3- شهسوار در شمال شرق ایذه 4- خونگ (هونگ) نوروزی در شمال غرب ایذه .

    این حجاریها علاوه بر این نقوش مربوطه به پادشاه هانی حاکم محلی ایذه بوده که در زمانی ایلام بنام آیاپیر یا آیاتم معروف بوده است. صخره های نقش بر جسته ی ایذه شامل نقوشی همچون قربانی کردن حیوانات، محل مجسمه ها، نیایش، نوازندگی و نیایش خانواده های شاهی با وزیر می باشد.

    شهرستان ایذه در شمال شرقی استان خوزشتان قرار گرفته است. این شهرستان از شمال غرب به مسجد سلیمان از شمال شرق به استان چهار محال  بختیاری و از جنوب به باغملک محدود میشود. مساحت ایذه 6189 کیلومتر مربع است. فاصله ایذه تا مرکز استان 195 کیلومتر می باشد. این شهرستان دارای دو بخش دهدز و مرکزی و 10 دهستان است. جمعیت کل شهرستان حدود 230 هزار نفر است که حدود 120 هزار نفر در شهر و بقیه در روتاها زندگی می کنند. سد نیروگاه کارون 3 که یکی از مهمترین سدهای ایران است در 28 کیلومتری شمال شرقی ایذه قرار دارد کهنیروگاه برق آن در اواخر سال 83 به بهره برداری رسیده است.

    آموزش و پرورش در شهرستان ایذه

    از آغاز فعالیت آموزش و پرورش به شکل جدید در سال 1312 در منطقه ایذه، حوزه فرهنگ این منطقه زیر پوشش فرهنگ شهرکرد و تابع اداره کل فرهنگ استان دهم (اصفهان) بود. در سال 1316 ایذه و مناطق اطراف آن از استان اصفهان مجزا و به استان خوزستان ملحق شد. در سال 1332 ایذه دوباره به شهرکد پیوست و در همین سال نمایندگی فرهنگ در ایذه تاسیس شد. نمایندگی فرهنگ ایذه پس از تاسیس تا سال 1337 تابع اداره کل فرهنگ اصفهان و اداره فرهنگ شهرکرد بود.

    در سال 1337 نمایندگی فرهنگ ارتقاء داده شد و شکر الله سالم زاده بهعنوان اولین زئیس اداره فرهنگ ایذه انتخاب گردید. در سال 1341 اداره فرهنگ ایذه به استان خوزستان ملحق شد. از زمان تاسیس اداره فرهنگ در سال 1337 تا کنون 26 نفر مسئولیت آموزش و پرورش ایذه را بر عهده داشتهاند و هم اکنون آقای حشمت اللهاحمدی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان ایذه را بر عهده دارد.

     تعداد کل دانش آموزان در شهرستان ایذه حدود 50 هزار نفر می باشند که در 412 واحد آموزشی مشغول به تحصیل می باشند.

    آشنایی کلّی به محیط کارآموزی( وزارت آموزش و پرورش):

    اهداف، وظایف و نوع خدمات آموزش و پرورش:

    محل کار آموزی آموزش و پرورش شهرستان ایذه واقع در بلوار مدرس می باشد . بنده در قسمت حسابداری که در طبقه سوم واقع شده که دارای 2 حسابدار و 2 کارشناس مسئول امور مالی می باشد که ما در این قسمت زیر نظر کارشناس مسئول آقای علی سعیدی کار خود را که به مدت ........ ساعت در حال انجام می باشم و بیشتر کار ما مربوط به درخواست گواهی حقوق و نوشتن دفاتر باهنک و هزینه ها می باشد و کار درخواست گواهی حقوق بیشتر در روزهای زوج می باشد ولی ارباب رجوع روزهای فرد به حسابداری مراجعه می کنند و ساعت شروع کارها از ساعت 8 تا 12 می باشد.

    اهداف هر سازمان بستگی به ارتباط مستقیم با نظر و خواسته بنیانگذاران و نوع خدمتی که می خواهد به ارباب رجوع بدهد دارد به همین دلیل سازمانهای آموزشی تابع شرایط سیاسی و اجتماعی و فرهنگی و مذهبی خاص جامعه ای است که آن سازمانها برای  خدمت به افراد جامعه تأسیس شده اند.

    با توجه به اینکه جامعه آموزش و پرورش مولّد، پویا و تلاشگر است و شرایط تاریخی، فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی، علمی تکنولوژی هر جامعه را آموزش و پرورش  بنیان می نهد.

     

     

     

    اهداف و وظایف آموزش و پرورش که به اختصار برشمرده می شوند:

    1- کیفیت دادن به مسائل آموزش.

    2- اشاعه فرهنگ آموزشی.

    3- ارائه طرحها و برنامه ها.

    4- روشهای مناسب ترویج آموزش و تدوین الگوهای مناسب.

    5- آشنا ساختن با فرهنگهای مختلف.

    6- رسیدن به اهداف کلّی تعلیم و تربیت.

    7- ایجاد سیاستهای جدید تربیتی.

    8- غنی ساختن فرهنگ فردی و اجتماعی.

    9- تعیین هدفها.

    10- اصول و مبانی آموزشی و مقررات مدارس.

    11- تحقیق در محتوای آموزشی و ساختار مدارس برای هماهنگی با عصر ارتباطات و اطلاعات.

    12- کیفیت بخشی به امور آموزشی و کمک آموزشی از راههای مختلف.

    13- تدوین و ارائه دهها طرح برای توسعه مدارس.

    14- پرورش استعدادها، آموزش مهارتهای اساسی.

    15- رشد اخلاقی، علمی، اجتماعی، فکری و فرهنگی.

     

    (چارت در فایل اصلی موجود است )

     

    فصل دوم

    تعریف حسابداری

    تعریف حسابداری:

    حسابداری عبارتست از فن ثبت، طبقه بندی و تلخیص فعالیتهای مالی یک موسسه در قالب اعداد قابل سنجش به پول، و تفسیر نتایج حاصله از بررسی این اعداد.

    حسابداری فن است نه علم برخی به غلط حسابداری را علم می خوانند در صورتی که علم عبارتست از دانستنی قابل اثبات روشی عینی و قابل اعتماد مبتنی بر مشاهده و آزمایش در حالی که حسابداری دارای چنین خصوصیاتی نیست اصول و ضوابط و موازین حسابداری نظر هائیست که توسط کارشناسان و استادان حسابداری و یا انجمن های حرفه ای حسابدارانی اظهار می شود و مقبولیت عامه می یابد. و عملاً سرمشق و راهنمای اهل فن قرار میگیرد این اصول محصول فکر انسان و همیشه قابل تغییر و تصحیح است.

    اصول حسابداری:

    مجموعه ای از میثاقها، قواعد، روشها و رویه هائی که به عنوان دستور العمل شناسایی و پردازش رویدادهای مالی و تهیّه صورتها و گزارشهای مالی در طول زمان تجربه شده تغییر کرده و کامل شده است.

    که عبارتند از:

    الف) اصل بهای تمام شده: این اصل مبیّن این موضوع است که تمام دارئیهای تحصیل شده باید به ارزش متعارف یا بهای تمام شده ثبت شود.

    ج) اصل تطابق هزینه با درآمد: به موجب این اصل هزینه هایی که موجب کسب درآمد در هر دوره می باشد با درآمد همان دوره مقابله می شود.

    د) اصل افشاء: از اصول حسابداری که به موجب آن کلیه حقایق با اهمیّت، مرتبط با وضعیت مالی و نتایج عملیات که بایستی در صورتها و گزارشهای مالی به طور کامل ارائه شود.

    ه) اصل ثبات رویه: اصلی که به موجب آن شخصیّت حسابداری، ملزم است از یک روش حسابداری برای تمام رویدادهای مالی مشابه یا دوره های مالی بعد نیز به طور یکنواخت استفاده نماید.

    اصول محدود کننده:

    1- اصل فزونی مخارج بر منابع

    2- اصل خصوصیات صنعت

    3- اصل محافظه کاری

    4- اصل اهمیت

    1- اصل فزونی مخارج بر منابع: تهیه اطلاعات مالی بایستی مقرون به صرفه باشد.

    2- اصل خصوصیات صنعت: بعضی از فعالیتها خاص هستند مانند بیمه و بانک             و پیمانکاری. روش تعیین درآمد این مؤسسات تکمیل کار یا درصد پیشرفت کار است.

    3- اصل محافظه کاری: براساس این اصل باید وقتی یک مدیر با روشهای متفاوتی روبرو است به صورت منطقی گزینه ای را انتخاب کند که درآمدها را تعدیل و هزینه ها را حداکثر نشان می دهد امّا رعایت این اصل نباید باعث تعریف اطلاعات گردد.

    4- اصل اهمیّت: در بعضی مواقع می توان روش و اصول حسابداری را رعایت نکنیم و به دنبال روشهایی که اطلاعات مالی بهتری را برای استفاده کنندگان فراهم می کند برویم.

     

      د) سیستم حسابداری آموزش و پرورش

    الف) شامل تمام اطلاعات مالی و پرسنل رسمی، پیمانی، قراردادی و حق التدریس و غیره می باشد.

    ب) تهیّه تمام اسناد و حقوق، حق التدریس، اضافه کار و حق الزحمه های و مطالب کارکنان در هر ماه می باشد.

    ج) ثبت و امضاء و بررّسی تمام اسناد حقوق و مطالبات کارکنان در هر ماه.

    د) تهیّه فهرست و ارسال و درخواست وجه جهت پرداخت حقوق و مطالبات هر ماهه کارکنان.

    ه)تهیّه لیست فلاپی ( دیسک) و اطلاعات لازم برای هر نفر از کارکنان و تحویل وجوه و اسناد مربوط به هر نفر نزد هر یک از شعب بانک پرداخت کننده.

    ی) پرداخت حقوق و مطالبات ماهیانه کارکنان نزد هفت شعبه از بانک و صندوقهای مالی پرداخت و واریز می گردد. و در کل براساس حکمهایی که توسط امور اداری مدیریت آموزش و پرورش تنظیم می شود. و احکام مذکور ضمیمه لیست ها می شود  و اسناد تنظیم شده به تأیید مسئول آمار بودجه، مسئول امور مللی و مدیر آموزش  و پرورش می رسد و با توجه به مبلغ درخواستی از ذیحسابی نسبت به دریافت و پرداخت حقوق ابلاغ می گردد. و سایر هزینه های دیگر آموزش و پرورش براساس ابلاغ اعتبار اسنادی تنظیم می گردد و بعد از دریافت وجوه اختصاص داده شده اسناد تنظیم شده و به ذیحسابی سازمان آموزش و پرورش جهت رسیدگی ارسال می شود.

     

    تسویه حساب با ذیحسابی در پایان دوره مالی: ( ثبت و بستن حسابها)

    با توجه به کل وجوه دریافت شده است ذیحسابی بایستی نسبت به تنظیم اسناد اقدام گردد و سر جمع اسناد تنظیم شده بایستی با وجوه دریافتی از ذیحساب برابر باشد.

    تتخواه: با توجه به هزینه های جاری آموزش و پرورش مبلغی به صورت برآوردی درخواست تنخواه می گردد. و با توجه به مبلغ تنخواه رسید اسناد هزینه تهیه و تنظیم می گردد و همین روال در طی مراحل بعد تکرار می گردد.

    درباره ثبت سیستم حسابداری:

    1- دریافت وجه از ذیحساب:

    حساب بانک جاریx

    دریافتی از ذیحسابx

    شرح: ثبت دریافت وجه از ذیحسابی بابت هزینه حقوق

    2- ثبت هزینه حقوق دستمزد:

    هزینه حقوق دستمزد

    حقوق پرداختنی

    مالیات پرداختنی

    بیمه ی پرداختنی

    سایر کسورات

    شرح: ثبت بابت هزینه حقوق دستمزد

    3- ثبت پرداخت حقوق:

    حقوق پرداختنیx

    مالیات پرداختیx

    بیمه پرداختیx

    سایر کسوراتx                        

     

    سند حسابداری و تراز آزمایشی چهار ستونی:

    منظور اسنادی که توسط یک حسابدار در مدارس تنظم می گردد و از روی این سند حسابداری دفتر روزنامه نوشته می شود. و نهایتاً از روی دفتر روزنامه، دفترکل تنظیم می شود و در پایان از روی مانده های دفتر کل و گردش حسابها تراز آزمایشی چهار ستونی حاصل می گردد و حسابدار و جمع دار مدیریت آموزش و پرورش ایذه اسناد را بررسی و تأئید می نماید که بایستی اسناد مثبته از جمله فاکتور خرید، قبوض آب و برق، گاز به وسیله دریافت چک و کلیه اسناد مثبته دیگر ضمیمه سند گردد           و این سند به امضاء مدیریت مدارس رئیس انجمن اولیاء و مربیان و حسابدار مربوطه می رسد و دفاتر روزنامه و کل نیز به تأئید حسابدار و جمعدار اموال می رسد و با توجه به اعتبار اختصاص داده شده به عنوانهای مشروعه مدیران مجازند تا سقف تعیین شده نسبت به هزینه کردن آنها اقدام نمایند.

     

     

  • فهرست و منابع گزارش کارآموزی حسابداری در آموزش و پرورش ایذه

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

دانلود کارآموزی گزارش کارآموزی حسابداری در آموزش و پرورش ایذه, گزارش کارآموزی گزارش کارآموزی حسابداری در آموزش و پرورش ایذه, پروژه کارآموزی گزارش کارآموزی حسابداری در آموزش و پرورش ایذه, دانلود کارورزی گزارش کارآموزی حسابداری در آموزش و پرورش ایذه, گزارش کارورزی گزارش کارآموزی حسابداری در آموزش و پرورش ایذه, پروژه کارورزی گزارش کارآموزی حسابداری در آموزش و پرورش ایذه, کارآموزی در مورد گزارش کارآموزی حسابداری در آموزش و پرورش ایذه, کارورزی در مورد گزارش کارآموزی حسابداری در آموزش و پرورش ایذه, نمونه گزارش کارآموزی درباره گزارش کارآموزی حسابداری در آموزش و پرورش ایذه, گزارش کار در مورد گزارش کارآموزی حسابداری در آموزش و پرورش ایذه
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت