گزارش کارآموزی کارآموزی حسابداری در کارخانه آرد زمرد ایذه

تعداد صفحات: 41 فرمت فایل: word کد فایل: 4223
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: حسابداری
قیمت قدیم:۱۵,۰۰۰ تومان
قیمت: ۹,۸۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه گزارش کارآموزی کارآموزی حسابداری در کارخانه آرد زمرد ایذه

     

    تاریخچه شرکت :

    کارخانه آرد زمرد ایذه واقع در پنج کیلومتری خیابان شهید صدوقی گنجشگیر می باشد این شرکت یک شرکت سهامی خاص بوده که با سرمایه گذاری بانک سپه و سهامداران شرکت در راستای اهداف دولت جمهوری اسلامی ایران جهت رفاه حال مردم شهرستان ایذه و باغملک و سایر شهرها و روستاهای اطراف تشکیل گردیده است شرکت مذکور از سال 1371 تا  سال 1378 عملیات احداث و مقدمات آن از قبیل اخذ مجوزهای لازم از مراجع لازم ذی صلاح و ساختمان سازی و خرید و حمل دستگاههای مورد نیاز انجام شده است و از مهر ماه 1381 شرکت عملاً شروع به فعالیت نموده است این کارخانه دارای 42 نفر کارگر در دو شیفت روز و شب می باشد و تعداد 7 نفر مدیر و کارمند اداری دارد

    بررسی سیستم حسابداری کارخانه آرد

    اهداف:

    هدف از بررسی این سیستم که کارخانه مذبور برای داشتن اطلاعات مفید و مربوطی که در روند چرخه این کارخانه اعم از چرخه تولیدی و چرخه چرخه بیرون از خط تولید ، سودمند و در واقع ضروری مورد استفاده قرار می گیرد تا به آن هدف مورد علاقه برسد چیست ؟

    اهمیت  :

    ارزش و اهمیت این موضوع در این می باشد که بعد از بررسی های به عمل آمده : ببینیم که آیا قابل اتکا و پاسخ گوی تمامی جریانات این کارخانه می باشد یا نه و ببینیم که برای اجرای کارهای تولیدی و زیر بنایی که دارای بازده زود هنگام می باشد کدام روش حسابداری و مدیریت کارا و مؤثر می باشد.

    از لحاظ زمانی:

    هر چند امروزه با ارزش ترین و کمیاب ترین وسیله زمان می باشد زمان امری است لاینفک در سیستم مطلع شویم راهکارهای بهتر و مؤثر را سریع و بدون از دست دادن زمان انتخاب خواهیم کرد. پس هر چه ما کاری را در زمان کمتری و با بازده و کارایی بیشتری انجام دهیم در موفقیت آن چرخه و سیستم حسابداری مؤثر خواهد بود.

     

    از لحاظ محدودیت :

    در این سیستم هم سیستم های دیگر دارای محدودیتهایی می باشد زیرا هم در چرخه حسابداری و هم در چرخه تولیدی دارای محدودیتهای ویژه ای می باشد ، که باعث بد اثر بودن کارها در بعضی مواقع می شود. چون تمام کارهای حسابداری توسط یک نفر انجام می گیرد از لحاظ مطمئنتر بودن مدارک و پاسخگوی با ارزش می باشد ولی در صدرت بروز اتفاق برای حسابداری تا اطلاع ثانویه بدون ترتیب باقی می مانند.

     

    مبانی تئوری

     

    تعریف حسابداری :

     نظامی است که اطلاعات م الی مربوط به فعالیت های مالی سازمانهای دولتی، غیر دولتی را جمع آوری و گزارش می کند تا بتوان در مورد تخصیص منابع مالی آنها به برنامه ها و عملیات مختلف، تصمیمات صحیح و مناسب اتخاذ نمود.

     به عبارت دیگر حسابداری عبارت از کلیه ی فعالیت ها و عملیات مربوط به تجزیه و تحلیل ، ثبت طبقه بندی ، تلخیص ، گزارش دهی و تفسیر فعالیت های مالی سازمانها و شرکت و ... که با رعایت قوانین و مقررات مالی و اصول و ... موازین متداول حسابداری انجام می شود، بنابراین حسابداری شامل تمام عملیات وصول و پرداخت منابع مالی ، نگاهداری حسابها و نیز گزارشهای مالی مربوط به تمام یا هر یک از عملیات مذکور و یا نتایج آنها می باشد.

     انواع حسابداری :

    1- حسابداری دولتی

    2- حسابداری خصوص

    3- حسابداری بازرگانی

    4- حسابداری صنعتی

    5- حسابداری مالی

    در اینجا به تشریح دو نمونه حسابداری دولتی ، بازرگانی و وجه تمایز و تفاوت این دو می پردازیم.

    1- حسابداری دولتی : مجموعه ای است که اطلاعات مالی مربوط به عملیات و عملکرد های مالی سازمانهای دولتی را جمع آوری، ‌تجزیه و تحلیل، ثبت، طبقه بندی، تلخیص، گزارش دهی و تفسیر این فعالیت ها مالی دولت با رعایت قاعده ها و قاونین و اصول موازین حسابداری دولتی انجام می دهد.

    صورتهای مالی سازمانهای دولتی اصولاً به منظور نیازهای اساسی زیر تهیه می شود:

    نیاز قانونی : دولت و سازمانهای دولتی مشمول قوانین و مقرراتی می باشند که محدودیت های اساسی در مورد نوع، ماهیت، طبقه بندی و محتویات حسابها و صورتهای مالی ، سازمانها دولتی ایجاد می نماید.

    نیاز نظارتی : قوه ی مقننه، دولت و افراد کشور جهت نظارت بر عملیات سازمانهای دولتی، بخصوص عملیات مربوط به اجرای بودجه و ارزیابی عملکرد مدیریت سازمانهای مذکور به اطلاعات کافی نیاز دارند.

    نیاز اطلاعاتی : مدیران سازمانهای دولتی به منظور برنامه ریزی تصمیم گیری و اجرای عملیات به نحو مطلوب و مناسب به اطلاعات و گزارشهای صحیح و بموقع نیاز دارند.

    در حسابداری دولتی رفع نیازهای قانونی و رعایت قوانین و مقررات برای انجام و ثبت فعالیت های مالی و تهیه صورتهای مالی در درجه اهمیت قرار دارد. آنچه باید ضمن مطالعه حسابداری دولتی مورد توجه قرار گیرد این واقعیت است که در سازمانهای دولتی همیشه لزوم رعایت قوانین و مقررات جاری کشورها بیرون از اصول و استانداردهای متداول حسابداری را تحت الشعاع خود قرار می دهد. به عبارت دیگر، در صورت وجود تناقض بین قوانین و مقررات از یک سو و اصول متداول حسابداری از سوی دیگر، حسابداری دولتی همیشه ناگزیر از چشم پوشی از اصول و موازین پذیرفته شده حسابداری و رعایت قوانین و مقررات است از طرف دیگر چون قوانین و مقررات کشورهای مختلف متفاوت است، بر خلاف حسابداری دیگر سیستم حسابداری دولتی هر کور معمولاً دارای روشها، خصوصیات و قالبهای خاصی است که آن را از سیستم های مورد عمل در سایر کشورها تا حدودی متفاوت و لزوم مطالعه مستقل آن را مطرح می سازد، دولت به علت عهده دار بودن مسئولیت وصول و مصرف در آمدها و وجوه عمومی و نگاهداری حسابهای دولتی و تهیه گزارشهای مالی لازم برای اطلاع مردم کشور و قوه مقننه ، ایفا کننده نقشی اساسی در حسابداری دولتی است، قوه ی مقننه چون مسئول بررسی و تصویب برنامه های مالی و وضع قوانین و مقررات مربوط به تحصیل در آمدها و انجام هزینه های دولت است،‌برنامه ها، عملیات و طرحهای دولت و سازمانهای دولتی و وظایف و مسئولیت های مالی سازمانهای مذکور و کارکنان آنها را تعیین می کند. 

  • فهرست و منابع گزارش کارآموزی کارآموزی حسابداری در کارخانه آرد زمرد ایذه

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

دانلود کارآموزی گزارش کارآموزی کارآموزی حسابداری در کارخانه آرد زمرد ایذه, گزارش کارآموزی گزارش کارآموزی کارآموزی حسابداری در کارخانه آرد زمرد ایذه, پروژه کارآموزی گزارش کارآموزی کارآموزی حسابداری در کارخانه آرد زمرد ایذه, دانلود کارورزی گزارش کارآموزی کارآموزی حسابداری در کارخانه آرد زمرد ایذه, گزارش کارورزی گزارش کارآموزی کارآموزی حسابداری در کارخانه آرد زمرد ایذه, پروژه کارورزی گزارش کارآموزی کارآموزی حسابداری در کارخانه آرد زمرد ایذه, کارآموزی در مورد گزارش کارآموزی کارآموزی حسابداری در کارخانه آرد زمرد ایذه, کارورزی در مورد گزارش کارآموزی کارآموزی حسابداری در کارخانه آرد زمرد ایذه, نمونه گزارش کارآموزی درباره گزارش کارآموزی کارآموزی حسابداری در کارخانه آرد زمرد ایذه, گزارش کار در مورد گزارش کارآموزی کارآموزی حسابداری در کارخانه آرد زمرد ایذه
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت