گزارش کارآموزی شبکه برق در اداره برق شهرستان ایذه

تعداد صفحات: 75 فرمت فایل: word کد فایل: 4226
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی برق
قیمت قدیم:۲۱,۰۰۰ تومان
قیمت: ۱۵,۸۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه گزارش کارآموزی شبکه برق در اداره برق شهرستان ایذه

    مقدمه

    هدف از این دستور العمل توضیح قسمت های مختلف بخش حساب های مالی، نحوه ی استفاده از حساب های تدوین شده و ارتباط آنها با یکدیگر می باشد. به طوری که امکان ایجاد طبقه بندی و تفکیک حسابها به منظور جمع آوری و کنترل اطلاعات و ارقام مالی و تهیه و ارائه گزارش های مالی به سادگی امکان پذیر باشد.  حسابداری یک سیستم اطلاعاتی جهت پردازش رویدادهای مالی و بعنوان مبنایی برای تصمیم گیری و بیان وضعیت مالی یک شخصیت تجاری می باشد این سیستم اطلاعاتی هنگامی می تواند شرایط لازم را برای اعمال مدیریت کار او مؤثر ایجاد نماید که افراد کارشناس با اطلاعات تئوریک و تجربه لازم متصدی پردازش اطلاعات مالی باشند و اولین شرط اساسی برای خبره شدن در حرفه حسابداری ، داشتن اطلاعات تئوریک قوی از اصول و استاندارد های پذیرفته شده حسابداری می باشد . هر چه اطلاعات تئوریک یک فرد بالاتر باشد و بهتر بتواند این اطلاعات را از علم به عمل تبدیل کند در بین سایر کارشناسان کار او لایق تر شناخته می شود پس فراگیری دانستن حسابداری مقدمه ای برای حرفه ای شدن در این رشته خواهد بود و هر چه از اصول و استاندارد های پذیرفته شده حسابداری آگاهی بیشتری وجود داشته باشد علاوه بر اینکه نتایج کار انجام شده قابل اتکاء تر خواهد بود باعث می گردد تا حسابدار در کار خود موفق تر بوده و جذابیت کار را بیشتر احساس نماید.

     

    چکیده:

    کارآموزی چیست: کار آموزی همانطور که از اسمش پیدا است یک درس 2 واحدی بوده که دانشجویان دوره کاردانی جهت یادگیری مطالب تئوری یاد گرفته در دانشگاه باید بصورت عملی در یکی از ادارات بگذرانند بنده نیز این درس را مانند همه ی دانشجویان باید بگذرانیم که در ترم تابستان داشته ایم. که پس از ثبت این درس در واحد آموزش جهت معرفی از طرف دانشگاه به محل کار آموزی (اداره برق ) دفتر پژوهشی دانشگاه نامه ای به محل کار آموزی فرستاده و پس از ارائه نامه به اداره برق به طور عملی شروع به کار کردیم که در طی این دوره بنده هر هفته 3 جلسه از ساعت 8 صبح لغایت 12 به این محل رفته و یادگیری های لازم به بنده ارائه می شود.

    که بنده در طی این دوره با جزئیات حقوق دستمزد و همچنین چگونگی نگهداری دفاتر حسابداری آشنا شده که حقوق دستمزد کار بسیار منظمی است چرا که اگر اشتباهی رخ دهد حسابداری باید جوابگو باشد.

     

     

    فصل اول

    شبکه برق

     

    هر سیستم انرژی الکتریکی از سه قسمت تشکیل شده است که عبارتند از:

    1- مرکز تولید نیرو یا نیروگاه

    2- خطوط انتقال

    3- شبکه های توزیع نیروگاه ها به دلایل ایمنی، اقتصادی و منابع انرژی در مسافت دوز از مصرف کننده قرار دارند و بنا به دلایل تلفات خط و افت ولتاژ، انرژی را ما با سطح ولتاژ بالا انتقال می دهیم. و مزایای آن سطح مقطع هادی کاهش پیدا می کند در نتیجه وزن سیم مصرفی نیز کاهش پیدا می کند. افزایش بیش از حد ولتاژ نیز معایبی را در بر دارد که عبارتند از:

    1- افزایش قیمت ترانسها در ابتدا و انتهای خط

    2- افزایش بین هادی های خطوط انتقال و در نتیجه بزرگتر شدن دکلها

    3- افزایش تعداد مقره ها دکلها جهت عایق سازی

    4- افزایش قیمت تجهیزات ولتاژ سطح انتقال 400 و 230 کیلو ولت و ولتاژ سطح فوق توزیع 132 و 63 کیلو ولت و ولتاژ سطح توزیع 20 کیلو ولت و 400 ولت می باشد. ولتاژ تحویلی به مصرف کننده های مختلف متناسب با قدرت مورد نیاز آن می باشد که در مصارف کم حداکثر تا 3 کیلو وات با 220 ولت تکفاز و در مصارف تا 50 کیلو ولت آمپر با 380 ولت سه فاز و در مصارف تا 3 مگاوات برق 20 کیلو ولت سه فاز و در بیشتر از 3 مگاوات با 63 و 132 کیلو ولت استفاده می شود.

    شبکه برق: هر گاه به کمک سیم کشی چندین مصرف کننده از جریان برق استفاده کنند این سیم کشی را شبکه گویند که در طراحی شبکه توزیع انرژی باید نکاتی را در نظر گرفت که عبارتند از:

    1- تلفات توان الکتریکی کمتر باشد.

    2- اطمینان خوبی به نظر حفاظتی داشته باشد.

    3- عیب یابی شبکه سریع باشد.

    4- طرح تا حد امکان ساده باشد.

    5- ضریب بهره شبکه بالا باشد.

    انواع شبکه ها:

    شبکه های باز (شعاعی)

    شبکه های بسته (از دو سو تغذیه یا حلقوی)

    شبکه های ستاره ای

    شبکه غربالی یا تور عنکبوتی

    1- شبکه های باز (شعاعی): در این نوع شبکه تغذیه الکتریکی از یک نکته انجام می گیرد . از یک سو تغذیه می شود. و از تابلو اصلی توسط انشعابهایی انرژی به مصرف کننده یا تابلوهای ترسیم کوچکتر حمل می شود و این انشعابها شعاعی شکل است.

    معایب شبکه های باز: قابلیت اطمینان در حالت کار کمتر می باشد- تلفات توان در مقایسه با سایر شبکه ها بیشتر است به منظور محدود کردن تلفات توان باید سطح مقطع کابل بزرگتر انتخاب گردد.

    مزایا: به لحاظ سادگی ساختار قابل درک است کلیه نواقص آن را به طور سریع می توان یافت و رفع کرد. – توان یا قدرت اتصال کوتاه به علت اینکه از یک سو تغذیه می شود کم می باشد. در جاهایی که قطع برق اتفاقی مجاز نمی باشد جهت بالا بردن ضریب اطمینان شبکه از شبکه های بسته استفاده می شود شبکه های بسته از دو نوع پست مختلف تغذیه می شوند. در شبکه های حلقوی نقطه ابتدا و انتهای خط از یک منبع انرژی تغذیه می گردد.

    انواع خطوط انتقال:

     خطوط هوایی- خطوط زمینی

    مزایای شبکه های هوایی: شبکه هوایی ارزانتر از سیستم زمینی است- با افزایش ولتاژ قیمت سیستم زمینی نسبت به هوایی افزایش می یابد- خطوط هوایی از نظر تعمیرات آسانتر است و عیب یابی آن به راحتی انجام می پذیرد- امکان انشعاب گیری در هر نقطه بدون ایجاد اغتشاش امکان پذیر است- در مناطقی که افزایش مصرف رو به رشد است یک مزیت قابل توجه است.

    مزایای شبکه های زمینی:

    1- امکان به وجود آمدن اتفاقاتی مانند اتصال کوتاه، پارگی نسبت به خط هوایی کمتر است.

    2- چنانکه بخواهند چند ترانس و ژنراتور در فاصله نزدیکی به هم قرار گیرند بهتر است از کابل جهت رعایت مسأله حفاظت استفاده شود.

    3- در صورتی که تنظیم ولتاژ مورد نظر باشد خط زمینی ترجیح داده می شود چون تلفات القایی در آن کمتر است. اگر فواصل هادی های یک خط سه فاز با یکدیگر برابر نباشند اندوکتانس فازها با هم مساوی نبوده و سیستم قدرت نامتقارن می گردد یعنی در صورت اعمال ولتاژ متعادل به ابتدای خط ولتاژهای انتهایی نامتعادل خواهند بود برای رفع این مشکل از دو روش استفاده می شود که عبارتند از:

    1- آرایش به صورت مثلث متساوی الاضلاع

    2- خطوط جابجا شده جهت افزایش قابلیت اطمینان خطوط انتقال انرژی با وجود هزینه های زیاد نصب خطوط انتقال دو مداره از مقبولیت خاصی برخوردار است. بررسی پارامترهای مناسب در احداث خطوط:

    1- انتخاب سطح ولتاژ انتقال

    2- مسیر یابی خط انتقال

    3- نقشه برداری و تهیه پلان

    4- عملیات زمین شناسی

    5- طراحی هادی های انتقال

    6- سیم محافظ هوایی

    7- مقره ها

    8- انتخاب برج و محاسبات بارگذاری

    9- نحوه جابجایی فازها در خطوط انتقال

    10- فندانسیون برج ها

    11- زمین کردن برج ها الگوریتم جابجایی فاز در شبکه توزیع به منظور بالانس فاز جابجایی فازها در شبکه های توزیع با روشهای سعی و خطا و استاد کاری انجام می پذیرد که پردردسر، وقت گیر و غیر بهینه است. پیدا کردن الگوریتمی برای تعیین نحوه جابجایی فازها به گونه ای که تعادل فاز را به دنبال داشته باشد هدف ای پروژه می  باشد. ایجاد بالانس فاز در شبکه مهمترین مزیت فنی این پروژه است که کلیه مزایای اقتصادی و فنی سیستم متعادل را شامل می باشد از مهمترین نتایج:

    1- کاهش اتلاف انرژی

    2- کاهش افت ولتاژ

    3- آزاد کردن ظرفیت ترانس طراحی و ساخت کلید قابل قطع زیر بار که دارای رله جریان و بی متال باشد با استفاده از عناصر نیمه هادی، الکترونیک صنعتی هر گاه یکی از فازهای خط 20 Kv به هر طریق قطع شود ولتاژ ثانویه ترانسفورماتور نامتعادل و در این هنگام است که به مشترکین شدیدترین صدمه وارد می شود. اگر دستگاهی ساخته شود که در هنگام فالت روی خط هر 3 فاز کت اوت فیوز را با هم قطع کند آنگاه عیب یابی خط بسیار مشکل می شود ولی اگر بتوان دستگاهی بوسیله نیمه هادیها منجمله تریستور- ترایاک و ساخت که هر گونه تغییرات ولتاژ را تشخیص دهد، می توان از وارد شدن صدمه به مشترکین و همچنین تأسیسات روشنایی معابر و سایر تجهیزات جلوگیری نمود. با وجود این دستگاه دیگر نیازی به کلید اتوماتیک (کلید کل) که سیستمی مکانیکی دارد نبوده و قطع و وصل بدون هیچ گونه آرک و جرقه ای همراه است و از نظر اقتصادی قیمت این کلید حتی کمتر از کلید اتوماتیک مثلاً 630 A آمپر می باشد. از طول عمر بسیار بالا نسبت به کلید اتوماتیک برخوردار بوده و مسئله بسیار مهمتر قطع سه فاز فشار ضعیف زیر بار در صورت قطع یک فاز و یا عدم تقارن فاز که می تواند در فشار متوسط 20 KV و یا در فشار ضعیف 400 ْV اتفاق بیفتد. مزیت دیگر فرمان از راه دور اینگونه کلید، که می توان به راحتی بوسیله امواج بی سیم فرمان قطع و وصل کلید را صادر کرد می باشد. ساخت آمپر متر 20 Kvبه روش نمونه برداری از دمای سیم با این روش می توان از دمای سیم ها نمونه برداری کرد و با قطر سیم که توسط دستگاه اندازه گیری می شود سایز سیم را بدست آورد و سپس با انجام محاسباتی با استفاده از دما و سایز و مقاومت سیم می توان جریان را بدست آورد ساخت این دستگاه ساده تر از آمپر مترهای فعلی است و ارزان تر تمام می شود و از لحاظ اقتصادی به صرفه خواهد بود وسایل تشکیل دهنده خطوط انتقال و توزیع انرژی الکتریکی:

    1- خط هوایی

    2- پایه ها

    3- مقره ها

    4- هادی ها شبکه های هوایی و لوازم آن براساس خواص الکتریکی و خواص مکانیکی طراحی می گردد. که خواص الکتریکی آن عبارت است از: قادر به انتقال قدرت مورد نیاز باشد. – با انتقال یک توان مشخص افت ولتاژ زیاد نباشد- عایق بندی برای ولتاژ سیستم مناسب باشد.

    مشخصات مکانیکی: نیروی کششی وارد بر سیم ها از حد مجاز تجاوز نکند- شبکه برای بدترین حالت احتمالی مقاوم باشد- علاوه بر ده شرط فوق از لحاظ ایمنی محیط و اشخاص تابع قوانین وزارت نیرو باشد. 

  • فهرست و منابع گزارش کارآموزی شبکه برق در اداره برق شهرستان ایذه

    فهرست:

    تقدیر و تشکر

    مقدمه

    چکیده

    فصل اول – شبکه برق                                                                                                 1

    شبکه برق                                                                                                                      2

    انواع شبکه ها                                                                                                                 3

    انواع خطوط انتقال                                                                                                          4

    مزایای شبکه های زمینی                                                                                                   4

    انواع پایه ها                                                                                                                    7

    انواع مقره ها                                                                                                                   8

    اجزاء تشکیل دهنده پستها                                                                                                             13

    تقسیم بندی کلیدهای فشار قوی از نقطه نظر محوطه قوی الکتریکی                                        14

    انواع سکسیونر                                                                                                                15

    کابل های زمینی                                                                                                                         17

    انواع کابلها                                                                                                                    18

     

    فصل دوم - ترانسفورماتور                                                                                         20

    مقدمه                                                                                                                            21

    تئوری و تعاریفی از ترانسفورماتور                                                                                                 22

    انواع ترانسفورماتور                                                                                                          22

    ساختمان ترانسفورماتور                                                                                                    23

    هسته ترانسفورماتور                                                                                                         24

    سیم پیچی ترانسفورماتور                                                                                                  25

    قرقره ترانسفورماتور                                                                                                         25

    تعریف پست                                                                                                                   26

    انواع پست                                                                                                                      26

    معایب پست ها با عایق گازی                                                                                           27

    اجزاء تشکیل دهنده پست                                                                                                             27

    انواع راکتور از نظر شکل عایقی                                                                                        29

    اصول کار ترانسفورماتور                                                                                                  29

    انواع زمین کردن                                                                                                                         33

    ولتاژهای کمکی                                                                                                                         34

    اندازه گیری                                                                                                                   35

    اینترلاک ها                                                                                                                   35

     

    فصل سوم- شبکه هوایی و متعلقات آن و ایمنی در برق                                          37

    انواع ولتاژ                                                                                                                      38

    انواع پایه ها                                                                                                                    38

    مقره ها و انواع آن                                                                                                           39

    انسان- برق - ایمنی                                                                                                         41

    کمیتهای الکتریکی در ایمنی در برق                                                                                  44

    تاثیر فرکانس های مختلف                                                                                               45

    برقگیر نوع قفس فاراده                                                                                                    46

    مقایسه کلیدهای مینیاتوری DC ،AC و اختلاف آنها                                                         47

    آیین نامه ایمنی کار روی خطوط و تجهیزات برق دار                                                                      49

    فواصل مجاز                                                                                                                   50

    اقدامات اضطراری و کمکهای اولیه                                                                                   52

    مایعات دستگاههای هیدرولیک                                                                                        53

    وسایل ایمنی                                                                                                                  53

    لوازم انفرادی بالا رفتن                                                                                                     53

    نردبان                                                                                                                            54

    مترها یا نوارهای اندازه گیری                                                                                            55

    ابزار دستی                                                                                                                     55

    دیرک بالابر                                                                                                                   56

    برقراری اتصال زمین تجهیزات و خطوط برای حفاظت افراد                                                   57

    هادی اتصال زمین                                                                                                           58

    کار بر روی خطوط برق دار با دست لخت                                                                          60

     

    فصل چهارم – جمع بندی و نتیجه گیری                                                                    66

    جمع بندی و نتیجه گیری                                                                                                 67

     

    منبع:

    ندارد.

دانلود کارآموزی گزارش کارآموزی شبکه برق در اداره برق شهرستان ایذه, گزارش کارآموزی گزارش کارآموزی شبکه برق در اداره برق شهرستان ایذه, پروژه کارآموزی گزارش کارآموزی شبکه برق در اداره برق شهرستان ایذه, دانلود کارورزی گزارش کارآموزی شبکه برق در اداره برق شهرستان ایذه, گزارش کارورزی گزارش کارآموزی شبکه برق در اداره برق شهرستان ایذه, پروژه کارورزی گزارش کارآموزی شبکه برق در اداره برق شهرستان ایذه, کارآموزی در مورد گزارش کارآموزی شبکه برق در اداره برق شهرستان ایذه, کارورزی در مورد گزارش کارآموزی شبکه برق در اداره برق شهرستان ایذه, نمونه گزارش کارآموزی درباره گزارش کارآموزی شبکه برق در اداره برق شهرستان ایذه, گزارش کار در مورد گزارش کارآموزی شبکه برق در اداره برق شهرستان ایذه
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت