گزارش کارآموزی عمران - پی کنی

تعداد صفحات: 31 فرمت فایل: word کد فایل: 3510
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی عمران
قیمت قدیم:۱۳,۸۰۰ تومان
قیمت: ۸,۶۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه گزارش کارآموزی عمران - پی کنی

    پی کنی  :

    اصولا پی کنی به دو دلیل انجام می شود .1-دسترسی به زمین بکروبرای محافظت                          ازپی ساختمان .

    با توجه به اینکه کلیه بار ساختمان به وسیله دیوارها یاستونها به زمین منتقل می  شود در نتیجه ساختمان باید روی زمینی که قابل اعتماد بوده و قابلیت  تحمل بار ساختمان داشته باشد بنا گردد. برای برای دسترسی به چنین زمینی ناچار به ایجاد پی برای ساختمان می باشیم . برای محافظت پایه ساختمان وجلوگیری از تاثیر عوامل جوی در پایه ساختمان باید پی سازی کنیم در این صورت حتما در  بهترین زمینها باید حداقل پی هایی به عمق 40تا50 سانتیمترحفر کنیم.

     طول وعرض وعمق پی ها کاملا بستگی به وزن ساختمان وقدرت تحمل خاک محل ساختمان دارد.

     در ساختمانهای بزرگ قبل از شروع کاربوسیله ازمایشهای مکانیک خاک  قدرت مجاز تحملی زمین را تعیین نموده وازروی ان مهندس محاسب ابعاد پی را تعیین میکند. ولی در ساختمانهای کوچک که ازمایشات مکانیک خاک در دسترس نیست باید از مقاومت زمین در مقابل بار ساختمان مطمئن شویم.

     اغلب مواقع قدرت مجازتحملی زمین برای ساختمانهای کوچک با مشاهده خاک  پی ودیدن طبقات ان وطرز قرار گرفتن دانه ها به روی همدیگرو با ضربه  زدن بوسیله کلنگ به محل پی قابل تشخیص است.

      البته قبل از ان باید مهندس محاسب وزن ساختمان و میزان باری که ازطرف ساختمان به زمین وارد میشود اگاه باشد.

    باید متذکر شد که نوع پی استفاده شده در این ساختمان پی نواری میباشد. با توجه به تشخیص مهندس محاسب ساختمان وبررسی نوع خاک محل   حداقل عمق پی در این پروژه 50 سانتیمتردر نظر گرفته واجرا شد.

      البته باید در نظر داشت که اگر در این عمق به زمین بکرنرسیدیم باید عمق  پی را تا زمین بکر ادامه داده ویا از روشهایی دیگراز جمله شمع کوبی ویا  تسطیع اقدام به اصلاح مقاومت زمین کرد

            کرسی چینی:

       معمولا در طبقه همکف ساختمانها سطح اتاقها را چند سانتیمتراز کف حیاط  یا کوچه بلندتر میسازند که به این اختلاف ارتفاع کرسی چینی .

      معمولا کرسی چینی به سرعت انجام میشود.هدف از ساخت کرسی در ساختمان  این است که درابتدا از قدیم بشر تمایل بیشتر داشت قدری بلندتر از کف زمین  سکونت کند وبدین ترتیب احساس امنیت بیشتری میکرد درثانی ارتفاع طبقه  همکف با سطح زمین مانع ورود برف وباران وغیره به داخل اطاقها میگردد.  وسوم اینکه چون اغلب زمینهایی که ما برای ساختمان انتخاب میکنیم کاملا   مسطح نبوده ودارای شیب میباشند واز طرفی اتاقها وسالنهای ساختمان باید   کاملا در یک سطح ساخته شوند لذا برای مسطح کردن اطاقها قسمتهای پایین  را بوسیله کرسی چینی با قسمتهای دیگرهم سطح میکنند.  عرض کرسی چینی باید قدری از دیوار اصلی وقدری کمتر از پی زیر ان باشد اگر ارتفاع کرسی چینی فقط در حدود 10الی 15 سانتیمتر باشد میتواند پهنای

      ان مساوی دیوار روی ان باشد اماهمیشه بایددر نظر داشت برای کلیه دیوارهای  اعم از حمال ویا تیغه ای و پارتیشنها پی سازی و کرسی چینی انجام شود.

           نحوه کرسی چینی یا ساخت پی سنگی:

           روز قبل از اجرای کرسی چینی چند کمپرسی سنگ معدنی(لاشه) و چند  کمپرسی ماسه شسته به دستور مهندس گارگاه به محل آورده شد. پس از اماده شدن ملات سیمان انرا بوسیله فرغون در کنار پی برای شروع   اجرای پی میاوردند. ملات ماسه وسیمان را به نسبت 1به4 با پیمانه مخلوط  وبه ان اب دادند.اب دادن به این طریق بود که مخلوط ماسه وسیمان رابصورت

      دپو در اوردند سپس شروع به ساختن حوضچه کوچکی با این دپو کردند.   بعد از ان اب را به اندازه کافی وبا نظر مهندس کارگاه درون این حوضچه  ریختن به این کاردر اصطلاح آبخور کردن میگویند.  سپس دو کارگر شروع   به مخلوط کردن ان شدند.

       پس از ساخت ملات ماسه سیمان برای حمل کردن ان به محل از فرغون  استفاده شد وبعد ازاوردن ملات به محل ایجاد پی یک نفر کارگر با بیل ملات  را در پی میریخت و استاد کار بوسیله کمچه ملات را درون پی پخش میکرد

       وسنگ های لاشه را روی ان میچید. از این ملات هم به عنوان بتن مگر وهم  به عنوان ماده چسباننده بین سنگها استفاده میشد در موقع چیدن سنگها اگر سنگی وجود داشت که نسبتا بزرگ بود یکی از  کارگرهابوسیله پتک اقدام به شکستن انها میکرد واز قطعات کوچکترمعمولااستفاده میشد. این کاررادر سرتاسرپی انجام میدادند تااینکه کار بعد از3 روز به پایان رسید.

        استاد کارساختمان با وسیله ای بنام شیلنگ ترازسطح پی ها راترازنمود و ریسمان کشی کرد وملات صافی را روی ان کشید. بعد از خشک شدن پی ها تا چند روز سطح پی ها را اب میدادند تا ملات  سیراب شود وبه مقاومت خوبی برسد ودر این مدت زمان که سطح پی ها   را اب میدادند کار تعطیل بود.                                

    برش در شناژ :

    هنگامی که در بتن ریزی پی نمی توانیم بتن ریزی را طی یک روز انجام دهیم و بتن ریزی به روز بعد کشیده می شود باید در جایی که بتن ریزی قطع می شود را تخته ای به صورت عمود بگذاریم . دلیل اینکه به صورت عمود می گذاریم و به صورت مایل یا 45 درجه نمی گذاریم این است که ترک بتن یا برش در بتن به صورت 45 درجه صورت می گیرد و اگر ما بتن را به صورت 45 درجه رها کنیم و بتن ریزی را در روز بعد انجام دهیم ، هنگامی که بتن تحت تأثیر بار قرار گیرد راحت برش می خورد ولی اگر به صورت عمود باشد مقاومتر در برابر برش می باشد .

    در پی می توان به صورت شکل مقابل بتن ریزی را در دو زمان انجام داد :

    1-طبق آئین نامه یک سوم  فاصله از آکس ستون .

     

     
    2-آرماتور حرارتی در جهت عمود بر تیرچه ها می باشد .

    سقفهای تیرچه بلوک :

    میله گرد فشاری :

    صلبیت ایجاد می کند و باعث می شود که میله گرد را در دهانه قرار دهند (قبل از بتن ریزی )

    میله گرد کششی :

    برای جلوگیری از خمش به کار می رود .

    میله گرد برشی یا زیکزالی :

    برای ایجاد صلبیت و تحمل نیروی کششی و برشی به کار می رود .

    طبق آئین نامه :

    بلوکها را تا 70 سانتیمتر می توان روی سقفهای تیرچه بلوک استفاده کرد (در ایران بلوک 40 سانتیمتر)

    تایبیم:

    فاصله ای است بین بلوکها در دهانه های بزرگ که هر 2 متر فاصله ای به اندازه 10 سانتیمتر که بین این فاصله را میله گرد می گذارند ( Φ 12یا Φ10 ‌‌  )این میله گردها تیرچه ها را به یکدیگر درگیر می نمایند یعنی یکپارچه می نمایند و از خیز جلوگیری می نمایند .

    صلبیت سقف را بالا می برند ( در جهت عمود بر تیرچه و به اندازه ضخامت تیرچه )

    (میله گردها یکی در پائین یعنی روی میله گرد کششی و یکی در بالا یعنی روی میله گرد فشاری قرار می دهند )

    میله گرد حرارتی را در دال فوقانی یعنی در جهت تیرچه (در وسط )ودر جهت عمود بر تیرچه قرار می دهند  و از انبساط و انقباض سطح تیرچه جلوگیری می کند (حداقل 15 سانتیمتر در شناژ )

     

     
    طبق آئین نامه :ضخامت بتنی که بر روی آن می ریزند حداقل 5 سانتیمتر می باشد .

    تعریف سقف و انواع آن :

    سقف پوششی است برای جلوگیری از نفوذ عوامل طبیعی به داخل ساختمان .از جمله عوامل طبیعی می توان تابش مستقیم آفتاب ، باد ،باران و برف را نام برد .

    همچنین سقف و دیوارها ،ساختمان در مقابل نیروهای وارده از مقاومت بیشتری برخوردار خواهد بود .سقفها از نظر شکل ظاهری عبارتند از سقفهای تخت ،شیبدار و قوسی .

    اجرای طاق ضربی :

    برای زدن طاق ضربی یکنواخت بنا باید از تجربه کافی برخوردار باشد .

    برای آنکه بنا بتواند طاق ضربی را اجرا نماید احتیاج به داربست مناسب دارد ،زیرا ارتفاع مناسب داربست وتسلط بنا بر طاق ،می تواند در یکنواخت زدن مؤثر باشد .

    فاصله مناسب بین داربست و تیر آهن ،برابر قد بنا + 5 سانتیمتر است .قبل از شروع طاق زنی باید تیرآهن 3 رج آجر چیده شود (روی کلاف بتنی که سر تیرآهن ها بر آن قرار دارد )به این قسمت که طاق ضربی از آن شروع می شود گلوگاه گفته می شود .

  • فهرست و منابع گزارش کارآموزی عمران - پی کنی

    فهرست:

    پی کنی در ساختمان به دو منظور انجام می شود

    برش در شناژ

    سقفهای تیرچه بلوک

    میله گرد فشاری

    میله گرد کششی

    میله گرد برشی یا زیکزالی

    طبق آئین نامه

    تایبیم

    تعریف سقف و انواع آن

    اجرای طاق ضربی

    سقف کاذب

    رابیتس و رابیتس کاری

    تعریف دیوار

     هدف از دیوار سازی

     انواع دیوارها

    دیوارهای باربر آجری 

    ملات مصرفی

    ملات گل آهک

     

     

    ملات ماسه آهک

    ملات باتارد

    ضخامت دیوارهای آجری

    ارتفاع دیوارهای آجری

    نحوه اجرای دیوارهای آجری

    دیوارهای جداکننده ( پارتیشن )

    دیوارهای جدا کننده از نظر مصالح

    موزائیک و روش نصب آن

    کاشی

    روشهای نصب کاشی

    نصب کاشی به روش دو غاب

    نصب کاشی به روش ملات گذاری

    سرامیک یا کاشی کف

    نحوه اجرای سرامیک (سرامیک کاری )

    نحوه اجرای اندودها

    اندود گچ و خاک

    سنگ پلاک

    روش نصب سنگهای نما

    عایق حرارت

     

    منبع:

    ندارد

دانلود کارآموزی گزارش کارآموزی عمران - پی کنی, گزارش کارآموزی گزارش کارآموزی عمران - پی کنی, پروژه کارآموزی گزارش کارآموزی عمران - پی کنی, دانلود کارورزی گزارش کارآموزی عمران - پی کنی, گزارش کارورزی گزارش کارآموزی عمران - پی کنی, پروژه کارورزی گزارش کارآموزی عمران - پی کنی, کارآموزی در مورد گزارش کارآموزی عمران - پی کنی, کارورزی در مورد گزارش کارآموزی عمران - پی کنی, نمونه گزارش کارآموزی درباره گزارش کارآموزی عمران - پی کنی, گزارش کار در مورد گزارش کارآموزی عمران - پی کنی
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت