گزارش کارآموزی تعمیرات و نگهداری خودرو در تعمیرگاه مکانیکی پوریا

تعداد صفحات: 32 فرمت فایل: word کد فایل: 3779
سال: 1391 مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی مکانیک
قیمت قدیم:۱۳,۸۰۰ تومان
قیمت: ۸,۶۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه گزارش کارآموزی تعمیرات و نگهداری خودرو در تعمیرگاه مکانیکی پوریا

    مقدمه:

    رشته مکانیک خودرو یا اتومکانیک بعنوان مادر کلیه رشته‌های منشعب از مهندسی مکانیک شناخته می‌شود زیرا مهندسی مکانیک با صنعت خودرو آغاز گردید و مکانیزمها و تکنیکهای و تجربیات حاصل از آن در بخش‌های دیگر بکار گرفته شد.این رشته در کشورهای پیشرفته تا سطح دکترا و در شاخه‌های گوناگون توسعه یافته‌است.

     

    قدم نهادن درمسیر فرهنگ  و هنر، علاوه بر عزمی برخاسته از تعهد و ایثار، قدم هایی محکم و استوار، بصیرتی دین مدار و پر عیار می طلبد.

    از باریتعالی برای شما و علاقمندان به اعتلای فرهنگ و هنر میهن اسلامیمان توفیقات روزافزون و بهره وری آرزومندم .

     

     

    نگهداری و تعمیرات خودرو

    بعد از مدت ها تصمیم گرفتم در مورد خودرویی بنویسم که در مدت هفت سال بیش از یکصد و هفتاد هزار کیلومتر رانندگی کردم و با زبان اون میشه گفت کاملا آشنا هستم . 206 خودرویی زیبا ، چابک ، کم مصرف و ایمن که محبوب همه جوانان خوش سلیقه و محیط زیست دوست هستش . البته درمملکت ما که خودرویی با ویژگی های 206 کم هستش  و اگر اغراق نکرده باشم هیچکسی نمیتونه  این خودرو دوست داشتنی رو با خودروهایی مثل گل ، ام وی ام  110 ، ریو و یا پراید مقایسه کنه چون 206 تنهاخودرویی  هستش که در سطح جهانی با استقبال کم نظیری روبرو شده و هنوز هم در کلاسهای مختلف و شباهت های بسیار نزدیک ( البته از نظر ظاهری ) تولید و به بازارهای کشورهای مختلف معرفی و عرضه میشه.

    قدر مسلم کمپانی معظم پژو به تولید چنین خودرویی افتخار میکنه چون اگر شما به کشورهای مختلف سفری هر چند کوتاه  کرده باشید و یا صفحات روزنامه ها و مجلات ورزشی مربوط به مسابقات رالی رو مطالعه کرده باشید و یا به بازی های رایانه ای اتومبیل رانی توجهی هر چند کوتاه  داشته باشید این 206 هستش که در همه جا حضور   بی همتایی داره.

    البته این خودرو دربازار ایران با موتورهای 4/1 لیتری و 6/1 لیتری عرضه شده که تیپ های 1 ،2، 3 با موتور 4/1 لیتری و تیپ های 5 و 6 با موتور 6/1 لیتری  می باشد. البته امکانات و آپشن های مختلف با توجه به قیمت خودرو در تمامی تیپ ها و مدل ها لحاظ شده است.

    این خودرو با اطاق آیرو دینامیک و دوکی شکل و استفاده بسیار زیرکانه طراحان صاحب سلیقه از خطوط و انحنا های بسیار دقیق و مناسب در تمامی بدنه و فریم دربهای عقب و جلو  علاوه بر افزایش ضریب ایمنی زیبایی و جذابیت بسیار خاصی را در چشم هر بیننده ای رقم زدند بطوریکه این خودرو از سال 1998 تاکنون که در حدود 13 سال از اولین حضور این خودرو می گذرد هنوز از زیباترین های خودروهای موجود در بازار کشور ماست.

    اگر شما زیبایی این خودرو را با خودرو جدید و Economy  تندر 90 مقایسه کنید به درستی درک خواهید کرد این خودرو تا چه حدی زیباست .

    گیربکس این خودرو در شرکت نیرو محرکه قزوین مونتاژ می شود و موتور آن نیز در واحد موتورسازی ایران خودرو تولید می شود البته هیچ یک از مجموعه های فوق بصورت تماما داخلی ساخته نمی شود و بسته به میزان اهمیت میتواند قطعات داخلی و یا خارجی باشد.

    میزان میدان دید فراهم شده در خودرو 206 برای راننده و سایر سرنشینان بسیار عالی بوده اما اگر کسانی که از خودرو های قدیمی تر پیش از این خودرو استفاده می کرده اند از عدم  تخمین فاصله خودرو با اشیای جلو خودرو اظهار ناتوانی و عدم رضایت خواهند کرد اما این مشکل در کوتاه مدت و با رانندگی چندین روزه حل خواهد شد.

    داشبورد بسیار زیبا از جنس مواد پلیمری و به روش تزریق پلاستیک تولید شده است و در برابر نور مستقیم خورشید و یا سرما و گرما کاملا مقاوم می باشد و نیازی به نگهداری خاصی ندارد و بدون هر گونه نقاط تیز و غیر ارگونومیک مانع از آسیب در تصادفات به سرنشینان صندلی جلو خودرو خواهد شد. لازم به ذکر است در تیپ های 3 ،5 و 6 داشبورد به دو ایربگ تجهیز شده است .

    صندلی های این خودرو در بالاترین سطح کیفی و با تائیدیه از سوی طرف فرانسوی در شرکت مهر کام پارس ( بزرگترین سازنده قطعات تزئینی خودرو در ایران و خاورمیانه ) تولید می شود ( البته شرکت های کوچکتر دیگری نیز در این زمینه مشغول فعالیت می باشند) ضمنا قطعات دیگری چون سپرها ، داشبورد ،رودری ها ، قاب آینه و جلو پنجره نیز برای این خودرو در شرکت مهرکام پارس تولید و به ایران خودرو ارسال می شود .

    البته چیزی که باعث شد تا بیش از پیش برای نوشتن در مورد ٢٠۶ ترغیب بشم این بود که در طی ٧ سال سواری گرفتن از ٢٠۶ و ١٧٠٠٠٠ کیلومتر رانندگی در جاده های درون شهری و برون شهری تجربیات بسیار خوبی از این ماشین به یادگار داشته باشم که فکر می کنم به دارندگان این ماشین کمک شایانی میکنه.

    راهکارهایی در جهت کاهش مصرف سوخت

    اگر مایلید از این پس خودروی سواری خود را با بنزین کمتری بیش از پیش برانید ؛ حتما این مقاله را به دقت بخوانید و تمامی مطالب آن را بکار ببندید.

    1- حرکت با سرعتی بین 80-90 KM   در اتوبانها و آزاد راه ها

    برای شروع حرکت نبایستی یکباره بر سر پدال گاز ضربه زده و بصورت شتابدار حرکت کنید . به یاد داشته باشید بیشترین میزان مصرف بنزین در دنده های سنگین و با دورهای بالا ی موتور رقم می خورد .

    بیشتر رانندگانی که با سرعتهای بالا حرکت می کنند از ترمز بیشتری هم استفاده می کنند و این مساله باعث افزایش مصرف سوخت می شود . 

    2- عدم استفاده از قطعات و لوازم پر مصرف مثل کولر و چراغ های بزرگ جلو خودرو

    در هنگام استفاده از قطعات برقی مانند کولر و چراغ های بزرگ جلو با افزایش مصرف برق فشار مضاعفی را بر دینام خودرو وارد کرده و باعث می شود موتور نیروی بیشتری را صرف به گردش درآوردن دینام کند .حال تصور کنید علاوه بر استفاده غیر ضروری در هنگام توقفات طولانی مدت از چراغ های بزرگ ؛ عده ای علاوه بر آن اقدام به نصب لامپ های غیر استاندارد با وات مصرفی بالا هم مبادرت می ورزند . که مصرف سوخت را افزایش می دهد

    جالب تر اینکه این نوع از لامپ ها علاوه بر افزایش مصرف سوخت و نقض قوانین جاده ای فشار بیشتری را به دینام وارد می کند و حتی در مواردی سیم کشی اتومبیل را با آسیب های جدی روبرو می کند.

    در هنگام استفاده از کولر بایستی همه شیشه ها بالا بوده و از ورود هوای بیرون از طریق هواکش ها به داخل خودرو ممانعت کنید .

    لازم به توضیح است در صورتی که در روزهای گرم تابستان قصد روشن کردن خودرو را دارید حتما برای 3-1 دقیقه درب های خودرو را باز کرده تا هوای گرم بطور کامل از خودرو خارج شود . 

    3- تنظیم موتور و کنترل مصرف سوخت توسط تعمیر کاران مجرب و کار ازموده

    در دوره های زمانی منظم جهت تنظیمات موتوری به یک تعمیر کار مطمئن مراجعه کرده و بعضی از قطعات مصرفی را با توجه به دوره مصرف تعویض نمائید .

    البته این شیوه نگهداری از خودرو باعث افزایش عمر مفید خودرو خواهد شد و کاهش آلایندگی را سبب خواهد شد.

    بخصوص توصیه می شود در صورت کاربراتوری بودن خودرو شما دلکو ان را به مگنت مجهز کنید تا با کاهش سوخت و آلاینده های خروجی اگزوز از توان موتوری بیشتری بهره ببرید

    فیلتر هوای خودرو خود را مطابق با توصیه های خودروسازان در دوره های مشخص تعویض کرده و از استاندارد بودن ان اطمینان حاصل کنید در غیر اینصورت بودن و یا نبودن یک فیلتر غیر استاندارد در هواکش موتور تاثیری در حفاظت موتور در مقابل ذرات گرد و غبار و ذرات معلق در هوا نخواهد داشت و علاوه بر افزایش مصرف سوخت خرابی زودهنگام موتور را رقم خواهد زد.

    از تعویض به موقع شمع غافل نشده و بر اساس میزان کارکرد  موتور انها را تعویض کنید.

    4- تنظیم باد چرخ ها

    از تنظیم دوره ای باد چرخ ها غافل نشده و حتما میزان فشار باد را بر اساس تو صیه های سازندگان خودرو تنظیم کرده و در انتخاب لاستیک به دستورات کارخانجات لاستیک سازی توجه کنید.

    کم بودن باد لاستیک ها باعث فشار بیشتر بر موتور و سیستم تعلیق خواهد شد و کنترل خودرو را در شرایط مختلف دشوارتر می کند. ضمنا استفاده از رینگ و لاستیک اسپرت نیز باعث افزایش مصرف سوخت می شود. 

    5- عدم استفاده از قطعات غیر استاندارد

    استفاده از قطعاتی مثل سر اگزوز ها و یا و یا تغییراتی که منجر به انسداد مسیر دود خروجی از اگزوز شود باعث بروز اشکال در شکل احتراق درون موتور خواهد شد . 

    6 – خاموش کردن خودرو در پشت چراغهای قرمز طولانی 

    7 – حرکت بعد از گذشت یک دقیقه از روشن بودن موتور

    با گذشت یک دقیقه از در جا کار کردن موتور خودرو در فصول گرم و سرد سال میتوانید با حرکت در سرعت های کم باعث گرم شدن هم زمان گیربکس ؛ موتور و دیفرانسیل شوید . 

    8 - عدم استفاده از باربند خودرو در زمانهای غیر ضروری و یا استفاده از باربندهای غیر استاندارد

    9 – بالا بودن شیشه ها در سرعت های بالا

    در صورتی که شیشه ها در سرعت های بالا پایین باشند باعث پیچیدن باد در خودرو خواهد شد که انرزی بیشتری صرف شکستن مقاومت باد در برابر حرکت خودرو خواهد شد . 

    10 – استفاده از روغن و واسگازین غیر استاندارد .

    متاسفانه در بین دارندگان خودروهایی مدل پایین عده ای از رانندگان به تصور اینکه هرقدر چسبندگی روغن (ویسکوزیته ) بالاتر باشد میزان روانکاری موتور بهتر خواهد بود از روغن ها و واسگازین با شماره های بالاتر از استاندارد استفاده می کنند که این عمل غیر اصولی بوده و سبب فشار مضاعف به اویل پمپ خواهد  شد و تاخیر در جریان بیدا کردن روانکار ها را بر روی قطعات گردنده در پی خواهد داشت که با بروز این مشکل استهلاک زود هنگام را رقم خواهد زد . ضمنا این سفتی روغن باعث افزایش مصرف سوخت هم خواهد شد .

     11- پارک کردن خودرو در سایه

     بدیهی است که در فصل تابستان خودروهایی که در سایه پارک میشوند نیاز کمتری به خنک کاری اولیه در شروع حرکت داشته و استفاده از کولر کمتر می شود ؛ ضمنا با کاهش تابش نور مستقیم خورشید بر روی خودرو بخارات بنزین از باک کمتر خواهد شد . 

    12 – تمیز نگه داشتن موتور و بدنه خودرو

    با تمیز نگه داشتن بدنه و موتور خودرو به تبادل حرارتی بین اجزائ خودرو و محیط کمک کنیم .

    میتوان گفت هر قدر گرمای موتور بهتر به محیط پیرامون انتقال پیدا کند موتور از بازده بیشتری برخوردار خواهد بود مثلا در فصل تابستان با انباشته شدن گرما در موتور انتقال حرارت با مشکل روبرو خواهد شد و موتور جوش می آورد .

    آیا شما تجربه رانندگی با یک موتور جوش آورده را دارید ؟

    توان موتور چگونه بوده است ؟

    13 – قبل از عزیمت به سمت مقصد حتما مسیر را مورد ارزیابی قرار داده و از کوتاهترین مسیر ممکن تردد کنید .

  • فهرست و منابع گزارش کارآموزی تعمیرات و نگهداری خودرو در تعمیرگاه مکانیکی پوریا

    فهرست:

    ندارد
     

    منبع:

    ندارد

دانلود کارآموزی گزارش کارآموزی تعمیرات و نگهداری خودرو در تعمیرگاه مکانیکی پوریا , گزارش کارآموزی گزارش کارآموزی تعمیرات و نگهداری خودرو در تعمیرگاه مکانیکی پوریا , پروژه کارآموزی گزارش کارآموزی تعمیرات و نگهداری خودرو در تعمیرگاه مکانیکی پوریا , دانلود کارورزی گزارش کارآموزی تعمیرات و نگهداری خودرو در تعمیرگاه مکانیکی پوریا , گزارش کارورزی گزارش کارآموزی تعمیرات و نگهداری خودرو در تعمیرگاه مکانیکی پوریا , پروژه کارورزی گزارش کارآموزی تعمیرات و نگهداری خودرو در تعمیرگاه مکانیکی پوریا , کارآموزی در مورد گزارش کارآموزی تعمیرات و نگهداری خودرو در تعمیرگاه مکانیکی پوریا , کارورزی در مورد گزارش کارآموزی تعمیرات و نگهداری خودرو در تعمیرگاه مکانیکی پوریا , نمونه گزارش کارآموزی درباره گزارش کارآموزی تعمیرات و نگهداری خودرو در تعمیرگاه مکانیکی پوریا , گزارش کار در مورد گزارش کارآموزی تعمیرات و نگهداری خودرو در تعمیرگاه مکانیکی پوریا
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت