گزارش کارآموزی برق در ساختمان

تعداد صفحات: 38 فرمت فایل: word کد فایل: 3599
سال: 1387 مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی برق
قیمت قدیم:۱۳,۸۰۰ تومان
قیمت: ۸,۶۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه گزارش کارآموزی برق در ساختمان

    برق صنعتی  – الکتروتکنیک 

    مقدمه

    یکی از اهداف اساسی و بسیار مهم سیاستگذاران ایجاد ارتباط منطقی و هماهنگ صنعت و محیط کار با دانشگاه و دانشجو می با شد که هم در شکوفائی ورشد صنایع موثر بوده و هم دانشجویان را از یادگیری دروس تئوری محظ رهایی داده و علم  آنها را کاربردی تر کرده و باعث می شود آن را  در عرصه عمل ، آزموده و به مشکلات و نا بسامانیهای علمی و عملی محیط کار آشنا شده و سرمایه وقت خویش را در جهت رفع آنها مصرف نمایند ، که برای جامعه در حال توسعه ما از ضروریات می با شد .

    با این مقدمه شاید اهمیت و جایگاه درس دو واحدی کارآموزی برای ما روشنتر شده و با نگاهی دیگر به آن بپردازیم .

    اینجانب نیز در طی مدت حضور خود در محل کارآموزی استفاده های علمی و عملی خوبی نموده ، با توجه به زمان محدود 240ساعته تقریبا به همه ریزه کاریها ی اجرایی ونظارتی واقف شدم ، از اینرو شاید بهتر باشد واحد کارآموزی به دوقسمت تقسیم شده تا این نقیصه جبران گشته و ارتباط با محیط کار حفظ شود ، همچنین پیشنهاد می شود در صورت امکان تعامل بیشتری بین استاد کارآموزی و سرپرست و همچنین دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه بوجود آید تا دانشجو با تعهد بیشتری پا به عرصه عمل بگذارد .

    میزان رضایت دانشجو از این دوره

    این دوره بسیار مفید و قابل  اهمیت می باشد وهدف آشنایی با محیط کارآموزی  ، کسب تجربه ، ایجاد ارتباط با محیط کار و تعیین میزان کاربرد تئوری در عمل بوده است.

     

    گزارش کار

    1- نصب کنتورهای چند وضعیتی

    2- نصب کنتاکتور

    3- نصب فیوز ها

    4- نصب رله ها

     

    1- نصب کنتورهای چند تعرفه و اعمال نرخهای چند تعرفه

    بر اساس اطلاعات دریافتی از مناطق ، از مجموع قریب 15 میلیون مشترک برق ، بیش از یک میلیون دارای انشعاب سه فاز و بقیه دارای انشعاب تکفاز می باشند . که از کل مشترکین سه فاز ، قریب 90 درصد هنوز دارای کنتور یک تعرفه اند و مشترکین تکفاز ، عموماً کنتور یک تعرفه دارند . همچنین سالیانه بطور متوسط 600هزار مشترک جدید جذب می شوند که لازم است از ابتدا ، برای مشترکین جدید کنتورهای چند تعرفه نصب شود .

    لذا در راستای انجام تکلیف قانونی و هدایت مشترکین به سمت مصرف بهینه ، لازم است انشعابات جدید بصورت چند تعرفه برقرار شوند و در مورد مشترکین قبلی نیز به مرور نسبت به تعویض کنتور آنها اقدام گردد . از اینرو بر اساس سیاستگذاری اعلام شده قبلی لازم است ، ضمن بررسی ظرفیت تولید کنتورهای چند تعرفه در داخل کشور و تقویت این ظرفیت ، نسبت به تهیه و نصب کنتور چند تعرفه ، حداقل به مقدار یک میلیون دستگاه تکفاز و 80 هزار دستگاه سه فاز در هر سال بصورت متمرکز یا غیر متمرکز و از طریق برگزاری مناقصه اقدام گرددکه تهیه این تعداد کنتور بالغ بر 360 میلیارد ریال اعتبار سالیانه نیاز دارد . با توجه به میزان یارانه پرداختی در نرخها و همچنین سهم مصارف از پیک بار ، اولویت های زیر برای نصب کنتورهای چند تعرفه پیشنهاد می گردد :

    1- مشترکین کشاورزی 2- مشترکین صنعتی 3- مشترکین تجاری پر مصرف

    4- مشترکین خانگی پر مصرف 5- مشترکین عمومی

     

     

    نخستین کنتورساز ایران پیشرو در تولید کنتور های الکترونیکی

    در گفت وگو با دکتر «نصیری» مدیرعامل کنتورسازی ایران عنوان شد    گفت وگو با مدیرعامل شرکتی که در حوزه فعالیتش اتفاقات مهم و تعیین کننده ای رخ داده، بسیار جذاب بود. مدیری که نام شرکت متبوعش دست کم در منازل همه ما بر دیوارها نقش بسته است.

        دکتر محمدنصیری، مدیرعامل شرکت کنتورسازی ایران است، شرکتی که روزگاری تمام کنتورهای برق ایران را به صورت انحصاری تولید می کرد، اما آن انحصار سال ها پیش از بین رفت و این شرکت ناگزیر وارد جرگه تولیدکنندگان کنتورهای الکترونیکی شد.

     

          به گفته دکتر نصیری، کنتورسازی گرچه دیر به عرصه تولید کنتورهای الکترونیکی پیوست، اما یک سر و گردن از دیگر رقبا بالاتر است.     مشتریان کنتورسازی این عبارت دکتر نصیری را شاید بهتر بتوانند درک کنند، چرا که می دانند تولیدات این شرکت از کم چالش ترین تولیدات در این حوزه بوده است.    ما در کنار خط تولید کنتور های الکترونیکی تک فاز و سه فاز به زودی
        خط جدید تولید کنتور های الکترونیکی ساکت تایپ    (Socket type) را راه اندازی خواهیم کرد  مدیرعامل کنتورسازی ایران در گفت وگو با دنیای اقتصاد به تشریح آخرین تحولات رخ داده در این شرکت می پردازد.    وی از تولید کنتورهای ساکت تایپ (Socket type) در این شرکت خبر می دهد، کنتورهای الکترونیکی که شبیه همان کنتورهای گرد و الکترومکانیکی است.  سیاست دولت در خصوص مصرف انرژی به گونه ای است که باید بهای برق مصرفی، مصرف کننده به صورت چند تعرفه ای محاسبه شود تا از این طریق متولی صنعت برق یعنی وزارت نیرو بتواند مدیریت مصرف بر انرژی داشته باشد.

           رسیدن به این مقصود مستلزم ابزار و سازوکارهایی است که اولین سازوکار داشتن یک دستگاه اندازه گیری است، چرا که کنتورهای کنونی تک تعرفه اند و نمی توانند محاسبه چند تعرفه ای داشته باشند. بنابراین نیاز به کنتوری که بتواند مصرف انرژی در طول ساعات روز را با تعرفه های مختلف محاسبه کند تا از این طریق بهای برق مصرفی در تعرفه های مختلف محاسبه و دریافت شود، بیش از هر چیز احساس می شد.

        یعنی دولت خواسته با به کارگیری کنتورهای چند تعرفه ای ...؟

        بله – دولت به عبارتی با این سیاست دو هدف عمده را دنبال می کند. اول اینکه پرداخت سوبسید انرژی متعادل شود. دوم اینکه مصرف، مدیریت شود. به هر حال خانواده ها باید در مصرف برقشان مدیریت کنند. یعنی به گونه ای برق مصرف کنند که در ارزان ترین نرخ تعرفه قرار گیرند و در ساعاتی که نرخ تعرفه بالا است، برق کمتری مصرف شود. این دو هدف مستلزم داشتن دستگاهی به نام کنتورهای الکترونیکی و دیجیتال است.

        شرکت کنتورسازی چگونه موفق به تولید این کنتورها شد؟

        شما به خوبی آگاهید که شرکت کنتورسازی بیش از 35 سال افتخار خدمت به شرکت های توزیع و وزارت نیرو را دارد و نمی توانست کنتورهای الکترونیکی تولید کند، مگر اینکه وارد فاز جدیدی می شد. خوشبختانه موفق شدیم با یکی از شرکت های صاحب نام به نام آکتاریس فرانسه وارد مذاکره شویم.    کی قرارداد تولید کنتورهای الکترونیکی را با آکتاریس منعقد کردید و ظرف چند ماه موفق به تولید شدید؟

     

        در تاریخ 28 اردیبهشت ماه 84 با آکتاریس فرانسه موفق به انعقاد قرارداد شدیم و درست 10 ماه بعد یعنی 18 اسفند همان سال توانستیم کنتورهای الکترونیکی را به صورت آزمایشی تولید کنیم.
        

     

        چه مشکلاتی برای تولید این نوع کنتورها داشتید؟

        برای این کار باید تسهیلات ارزی از صندوق ذخیره می گرفتیم و گشایش های اعتباری لازم باید انجام می گرفت و تجهیزات موردنیاز خط باید ساخته و از فرانسه و انگلیس ارسال می شد. این همه کار در یک افق 10ماهه انجام شد که حاصل زحمات هیات مدیره محترم و کلیه پرسنل شرکت است.

           کنتورهای الکترونیکی را به تولید انبوه هم رسانده اید؟

            بله. ششم اردیبهشت ماه سال جاری خط تولید کنتورهای تک فاز و سه فاز توسط وزیر محترم نیرو افتتاح شد و تا امروز 22هزار کنتور تک فاز الکترونیکی چند تعرفه و بیش از 10هزار کنتور سه فاز چندتعرفه الکترونیکی تولید و به شرکت های توزیع عرضه کردیم.

  • فهرست و منابع گزارش کارآموزی برق در ساختمان

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

دانلود کارآموزی گزارش کارآموزی برق در ساختمان , گزارش کارآموزی گزارش کارآموزی برق در ساختمان , پروژه کارآموزی گزارش کارآموزی برق در ساختمان , دانلود کارورزی گزارش کارآموزی برق در ساختمان , گزارش کارورزی گزارش کارآموزی برق در ساختمان , پروژه کارورزی گزارش کارآموزی برق در ساختمان , کارآموزی در مورد گزارش کارآموزی برق در ساختمان , کارورزی در مورد گزارش کارآموزی برق در ساختمان , نمونه گزارش کارآموزی درباره گزارش کارآموزی برق در ساختمان , گزارش کار در مورد گزارش کارآموزی برق در ساختمان
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت