گزارش کارآموزی شرکت تکنو ماشین

تعداد صفحات: 57 فرمت فایل: word کد فایل: 3294
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: کارخانجات و شرکت ها
قیمت قدیم:۱۸,۰۰۰ تومان
قیمت: ۱۲,۸۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه گزارش کارآموزی شرکت تکنو ماشین

    گزارش کارآموزی شرکت تکنو ماشین :

    پیشگفتار :

    ضمن تشکر و قدردانی از شما استاد گرامی ، بدینوسیله گزارش کارآموزی خود را در شرکت تکنوماشین به استحضار می رسانم ، شرکت تکنو ماشین کارگاهی صنعتی برای تولید قالب های صنعتی در زمینه های مختلف با استفاده از سیستم ها و دستگاههای صنعتی قالبگیری و قالب سازی فعالیت می کند ، در طول دوره کارآموزی با مفاهیم گسترده ای در مباحث نقشه کشی صنعتی و قالب سازی و طراحی قالب های صنعتی آشنا شدم که در ذیل به اختصار به تشریح برخی از این مفاهیم می پردازم .

     

     

    آدرس شرکت :

    قزوین – شهرک صنعتی البرز – انتهای خیابان میر داماد غربی – نرسیده به فلکه پست – شرکت تکنو ماشین ( روبروی آموزشکده فنی و حرفه ای پسران )

    فصل اول

    طراحی صنعتی

     

    فصل اول

    طراحی صنعتی :

    طراحی صنعتی، حرفه‌ای است که با خلق مفاهیم جدید در حوزه‌های مختلف زندگی انسانی سروکار دارد. طراحی برابرنهاده یا معادلی است که برای واژه Design انگلیسی بکار رفته است، در حالی که Industrial design یکی از زیرشاخه‌های Design است. در حال حاضر آموزش طراحی صنعتی در ایران، با یک گرایش کلی و تحت عنوان کلی طراحی صنعتی انجام می‌شود.

     

    تاریخچه

    حرفه طراحی صنعتی، در پی انقلاب صنعتی در اروپا و بر اساس یک ضرورت بوجود آمد. تا پیش از رخداد انقلاب صنعتی، محصولات و کالاهای مصنوع مورد استفاده مردم، توسط هنرمندان و پیشه وران با استفاده از روشهای دستی و نه ماشینی و در مقیاس محدود ساخته می شدند. با ظهور ماشین و پدید آمدن روشهای تولید ماشینی، چهره مصنوعات دچار دگرگونی شد و مصنوعات دست ساز، آرام آرام جای خود را به مصنوعات زمختی می دادند که هیچ خبری از هنر هنرمند در آنها یافت نمی‌شد. همگی بدون توجه به زیبایی پیکره و صرفاً در جهت برآورده کردن نیازهای عملکردی طراحی و ساخته می شدند. در چنین وضعی بود که هنرمندان دست ساز با اعتراض به چنین نابسامانی خواستار طرد ماشین و فرزندان آن و بازگشت به اوضاع پیشین شدند. جنبش هنر و پیشه که سردمدار آن ویلیام موریس بود، در همین راستا شکل گرفت.

    سبک‌ شناسی طراحی

    از سبکهای شناخته شده طراحی صنعتی می توان به موارد زیر اشاره نمود:

    نوگرایی (Modernism) یا سبک بین‌المللی (International Style) که باوهاوس در آلمان از شناخته شده ترین مکاتب این سبک است.

    دِ اِستَیل در هلند. در این سبک و در حوزه طراحی گریت ریتفلد (Gerrit Rietveld) را می توان نام برد. پیت موندریان نقاش نامی نیز، از نامداران همین جنبش هنری در حوزه نقاشی است.

    فن برتر، های تک (High Technology)

    لبه جدید (New Edge)

    کمینه‌گرایی(Minimalism) که از بزرگان این سبک می توان به فیلیپ استارک فرانسوی اشاره کرد.

    ممفیس، بنیانگذار آن، طراح مشهور ایتالیایی اتوره سوتساس است.

    آرت نووو (Art Nouveau) از سبکهای قدیمی طراحی است که در خلال سالهای ۱۸۸۰ تا ۱۸۹۰ میلادی شکل گرفت.

    استریم لاینینگ (Stream Line)استفاده از فرم قطره اشک، خاستگاه این سبک آمریکاست.

    سبک آمریکایی (American Style)

    جنبش Werkbund آلمان

    کارکردگرایی (Functionalism)

    هنر تزئینی آمیخته (Art Deco)

    حوزه‌های کنونی

    طراحی محصول (Product design)

    طراحی محیطی (Environmental design)

    طراحی سامانه‌ های حمل و نقل (Transport design)

     

    فلسفه طراحی صنعتی

    همه تولیدات موجود در محیط زیست مان دارای فرمهای ظاهری می باشند که با تأثیر گذاشتن بر روی روان انسان‌ها سبب جریان درک خود می شوند. در این پروسه است که تولید صنعتی می تواند توسط استفاده گر از نظر روانی تصاحب شود که تصاحب حاوی واقعه بعدی است .انچه مورد توجه قرار میگیرد شناخت صحیح نیاز کاربر و یا استفاده کننده است) زیبایی‌شناسی در اصل به معنای درک احساسی است. به عبارت دیگر زیبایی‌شناسی علم مرتبط با درک احساسی پدیده‌های مصنوع می باشد. استفاده تولیدات صنعتی از طریق احساس و عواطف استفاده کننده به ویژه استفاده‌های دیداری، شنیداری، لمسی به وسیله کارکرد استتیکی یک تولید صنعتی انجام می‌شود. در حوزه کارکرد استتیک شیء، تئوری گشتالت (Gestalt) آلمانی و تئوری فرم (La theorie la forme) فرانسه شکل می گیرد. از بررسی های گشتالت، عناصر گشتالت (فرم- رنگ- رویه- جنس) و ساختمان گشتالت (پیچیدگی، سادگی، نظم و بی نظمی) نمود پیدا می کند. عناصر گشتالت می توانند به عنوان حامل پیام های استتیک یک تولید محسوب شوند که بررسی و شناخت این اجزاء از مهم ترین دروس آکادمیک طراحی صنعتی در دنیا می باشد. نقد آثار طراحی صنعتی نیز یکی از پیچیده ترین ارزیابی ها می باشد و بنگاهها و تشکل های مختلفی در دنیا وجود دارند که به ارزش استتیکی یک طرح صنعتی امتیاز می دهند. تشکل های معتبر (IDEA) Industrial Design Excellence Award در امریکا و IF Design Award winner درآلمان می باشند که معیارهای زیبائی‌شناسی همه آنها بهبودهای استتیکی می باشد که در محصول به وسیله طراح ایجاد می‌شود. کاربرد استتیکی تولیدات، همه جنبه‌های روانی و درک و احساس انسان به هنگام استفاده تولید صنعتی می باشد. این امر در جدول ذیل نمود بهتری پیدا می کند :

     

     [Perception]فرم در بررسی گشتالت تصویر ارائه شده توسط سطح خارجی تولید می باشد. همچنین فرم باید حاوی (Lifestyle)، سبک زندگی، فرهنگ و مد باشد خاصیت استتیک فرم تابع و معرف زمان بودن است. همچنین طبق نظر SOLIVAN که بانی تفکر Functionalism بوده که نشأت گرفته از مکتب فکری BAUHAUS می بود، جمله معروف فرم تابع عملکرد محصول است را بیان نمود.

     

    فصل دوم

    قالبگیری فشاری

    فصل دوم

    قالبگیری فشاری :

    قالب گیری فشاری ،یکی از قدیمی ترین فرآیندهای قالب گیری شناخته شده است. در این قالبها ماده پلاستیکی در محفظه قالب قرار گرفته وبا حرارت و فشار شکل می گیرد. در این قالبها ،معمولا از ترکیبات گرما سخت(ترموست)،بصورت عمده واستفاده میشودولی از محصولات گرما نرم (ترمو پلاستیک)در

     برخی موارد وبه ندرت استفاده میشود. موادی که بعنوان شارژ اینگونه قالبها بکار می رود،دارای اشکالی بصورت پودر ،ساچمه ای ،لایه ای وپیش فرم میباشد.

    قالبهای فشاری عمدتا دارای یک عیب میباشند بطوریکه ،در اثر فشار زیاد موجود در داخل قالب پین های ضعیف ودیوارهای نازک دفرمه میشوند ، بنابراین طراحان این گونه قالبها به منظور کم رنگ کردن این عیب  ،از فرایند قالب گیری انتقالی کمک گرفته اند .

    سال 1909توسط آقای لئو بکلند ،جهت تولید پوسته رادیو پیدایش یافت.

    فرایند قالب گیری انتقالی، در زمان جنگ جهانی دوم شناخته شد بطوریکه در ابتدا کاربرد عمده ای در صنایع نظامی داشت.

     

    مراحل کلی فرآیند قالب گیری فشاری

         در صورت لزوم قالب را تمییز و مواد آزاد کننده را داخل قالب می ریزیم.

         قالب را شارژ می کنیم.

         قالب توسط پرس بسته میشود.

         قبل از ایتکه قالب بطور کامل بسته شود ،قالب را کمی بازکرده تا گازهای محبوس از قالب خارج شود(تنفس قالب).

         حرارت وفشار را اعمال کرده تا عمل قالبگیری تثبیت 

  • فهرست و منابع گزارش کارآموزی شرکت تکنو ماشین

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

دانلود کارآموزی گزارش کارآموزی شرکت تکنو ماشین, گزارش کارآموزی گزارش کارآموزی شرکت تکنو ماشین, پروژه کارآموزی گزارش کارآموزی شرکت تکنو ماشین, دانلود کارورزی گزارش کارآموزی شرکت تکنو ماشین, گزارش کارورزی گزارش کارآموزی شرکت تکنو ماشین, پروژه کارورزی گزارش کارآموزی شرکت تکنو ماشین, کارآموزی در مورد گزارش کارآموزی شرکت تکنو ماشین, کارورزی در مورد گزارش کارآموزی شرکت تکنو ماشین, نمونه گزارش کارآموزی درباره گزارش کارآموزی شرکت تکنو ماشین, گزارش کار در مورد گزارش کارآموزی شرکت تکنو ماشین
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت